Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Българите харчат най-много за здраве, електроника и домовете си
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 16:53 / 29.04.2021Коментари (0)118
©
Финансов доклад разкрива как кризата влияе върху потребителското поведение година след въвеждането на извънредните мерки.

София, 29 април 2021 г. – Коронавирусната пандемия е променила радикално потребителското поведение и финансовото положение на българите. Това са основните изводи от Финансовия доклад за Covid-19 на водещия международен доставчик на финансови услуги и инвеститор EOS, изготвен след представителна анкета в България, Германия, Хърватия, Румъния и Испания.

Данните показват, че по време на пандемията българите са харчили пари основно във връзка със здравето (35%), за техника (27%) и домакински уреди (25%). Мъжете над 30 години са най-активната група в закупуването на електроника. "Това са логични следствия от промяната на навиците ни за работа, учене и забавление, които се пренесоха основно у дома", обяснява Райна Миткова, управител на ЕОС в България.

"Заедно с това, поради тревогите относно пандемията и пренатовареността на здравната система, хората се обръщат към частното медицинско обслужване, което значително повишава разходите за лечение и изследвания."

Кризата налага българите да се ограничават

Преобладаващата част от хората (89%) са ограничили редица нужни или планирани разходи в хода на пандемията. Потребителите най-често са се въздържали от разходи за почивка (65%) или ремонти (36%), но от списъка им са отпаднали също и разходи, свързани със здравето (17%) или образованието (11%).

В същото време един от трима анкетирани българи е взел пари назаем вследствие на кризата, като сумите са предимно до 5000 лв. Най-голямо предизвикателство се явяват текущите битови разходи, посочвани като водеща причина от 68% от взелите пари назаем потребители. На второ място се нарежда необходимостта да се посрещнат разходи за здравето (33%).

Всеки пети от анкетираните се опасява, че няма да може да покрива задълженията си към банкови институции (20%), следвани от заеми към роднини (14%) и приятели (13%). Най-ниска е задлъжнялостта поради пандемията във възрастовата група 50-65 години (69% от тях не са натрупали дългове), а най-висока при 30-39-годишните (34% от които са взели пари назаем). Младите хора (18-29 години) търсят най-често финансова помощ от близки и роднини (21%), а 40-49-годишните предпочитат да се обърнат към банка (23%).

Как ще се справяме в "новата нормалност"

Тъкмо сферите, от които се е спестявало най-много, са тези, за които се планират разходи след края на пандемията. Близо двама от трима българи смятат първо да отидат на почивка (60%), а една трета (32%) ще похарчат средства за реновации и ремонти. "Естествено е желанието да се върнем към нормалния ритъм на живот, но точно сега е моментът да преценим как управляваме личните си финанси и да направим план за бъдещето", е съветът на Райна Миткова.

Кампанията "За по-добро финансово бъдеще" е отговорът на ЕОС как да се справим с предизвикателствата и последствията от пандемията. Тя предлага актуални и гъвкави възможности за погасяване на натрупани във времето задължения за всички техни клиенти, които все още нямат индивидуално споразумение. Кампанията включва и консултации със специалисти относно личните финанси на клиенти в затруднение. Инициативата ще е активна до края на м. май 2021 г., като повече подробности за нея ще откриете тук: https://www.eosmatrix.bg/.

За финансовия доклад за Covid-19 на EOS Group

Dynata, специалист по онлайн допитвания, е анкетирала по поръчка на EOS Group

7 000 потребители на възраст от 18 до 65 години в България, Германия, Хърватия, Румъния и Испания, от които 1001 лица в България. Запитаните са дали информация за това как пандемията от коронавирус е повлияла на тяхното потребителско поведение и финансовото им положение. Събирането на информацията е направено през януари 2021 г. и е представително за (онлайн) населението на възраст от 18 г. нагоре в проучваните държави.

За EOS Group

EOS Group е един от водещите технологични финансови инвеститори и експерт в обработката на необслужвани задължения. Фокусът е върху закупуването на необезпечени и обезпечени портфейли от вземания. С опит от над 40 години и клонове в 26 държави, EOS предлага на своите около 20 000 клиенти по цял свят интелигентни услуги за всички аспекти на управлението на вземания. Основните целеви отрасли са банковото дело, застраховането, комунално-битовите услуги, секторът на недвижимите имоти и електронната търговия. EOS има над 7500 служители и е част от Otto Group.

Повече информация за EOS в България: https://bg.eos-solutions.com









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Лято 2021
ТВ и шоу сезон 2020/2021 г.
Грипна епидемия обхвана страната
Скандално от Северна Македония: Българският език не съществува, ние ги
Парламентарни избори 2021 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Правила
©2009 - 2018 Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: