Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Как е възможно в тези две европейски столици да няма нито един убит пешеходец?
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 08:52 / 23.03.2020Коментари (0)113
©
Те ограничиха скоростта, промениха вида на улиците, премахнаха колите от ключови места и направиха живота с моторни превозна средства труден. Сега всички тези мерки дават резултат - през 2019 година Хелзинки и Осло не са регистрирали нито една смърт на пешеходец.

Хелзинки не регистрира смърт на пешеходец за първи път от 1960 година, когато започва да се води статистика. През 90-те броят на загиналите на пътя е между 20 и 30 човека. Осло също не регистрира смърт на пешеходец или велосипедист, но не само - нито едно дете под 16 години не е загинало в автомобилна катастрофа в цялата страна. Само за сравнение - 57 пешеходци умират по улиците на Лондон през 2018 година. Статистика за 2019 г. предстои да бъде публикувана.

Но какво направиха двете най-малки столици в Европейския съюз, за да постигнат това?

"Политиците в Осло решиха да направят използването на кола в града изключително трудно. Отнема ти повече време да стигнеш от едната част на града до другата, а цената за използването на пътя е по-голяма", обяснява Кристофър Стийн от норвежката организация за безопасност на пътя Trygg Trafikk, цитиран от "Днес".

През 2017 година има 30% скок на данъците за автомобили, което води до 6% спад в трафика.Таксите за паркиране също скачат с 50% в центъра на града и с 20% в покрайнините. Хиляди паркоместа са премахнати, за да се направи място за велоалеите. Ограничението за скоростта е сведено до 30 км/ч и са създадени зони, където карането е забранено. Очаква се в следващите 4 години броят им да стигне 100.

Заместник кметът на града Арил Хермстад твърди, че е имало хора, които са се противопоставили на идеите колите да не бъдат разрешени на някои места в града. Ала щом те са видели какъв резултат дава това, никой не е поискал автомобилите да бъдат върнати обратно в Осло.

"Искаме да редуцираме трафика с 30% до 2030 година. Трудно е, но мисля, че не е невъзможно", казва Хермстад.

Подобни са мерките, взети в Хелзинки - през годините ограничението на скоростта става все по-малко и по-малко. Сега е 30 км/ч в централните части, 40 км/ч в кварталите и 50 км/ч на по-големите булеварди.

"Разбира се, не става въпрос само за ограничение на скоростта, въпреки че експертите казват, че това е най-важното нещо. През последните няколко години сме се фокусирали върху това как да преустроим вида на улиците си. Така колите са добре отделени от велоалеите и пешеходните зони. Най-широката лента не е тази за коли", обяснява Ани Синемяки, заместник-кмет по градска среда в Хелзинки.

Освен всичко това, в Хелзинки са създадени много кръгови и са поставени "легнали полицаи", за да се редуцира още повече скоростта.

По целият свят картинката изглежда така:

Най-безопасната държава в света е Хелзинки, като смъртта по пътищата там е 5,3. Във Великобритания тя е 10,9, а във Финландия е 16,9.

Най-опасните държави в Европа са Румъния с 105,2, Хърватия с 87,9 и Сърбия със 73,8. В Норвегия и Финландия е приет нов начин на работа, според който отговорни за катастрофите не винаги са шофьорите, а и онези, създали архитектурата на пътя.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Правила
©2009 - 2018 Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: