Учени вече тестваха ваксина срещу коронавирус върху макаци
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 15:17 / 14.05.2020Коментари (0)219
© iStock
Учени от САЩ и Великобритания са провели успешни изпитания на експериментална ваксина срещу COVID-19 върху макаци. Тя е успяла да защити маймуните от развитието на пневмония в резултат на заразяване с коронавирус, следва от публикуваната в bioRxiv научна информация.

Според изследователите, единична доза от ваксината ChAdOx1-nCoV-19 е ефективна при предотвратяване на белодробни увреждания след впръскването на високи дози SARS-CoV-2 в организма. Проучването показва, че ваксината е защитила макаците от развитието на пневмония.

Ваксината е била тествана първоначално върху мишки, след което биолозите са решили да я изпробват върху макаци.

В хода на изследването ваксината ChAdOx1-nCoV-19 е била поставена на 6 примата с пълен набор симптоми за наличието на коронавирус. Учените изчакали животните да изработят антитела, което отнело между 14 и 28 дни. След това се опитали да заразят макаците с истински коронавирус.

Седем дни след инжектирането на вируса SARS-CoV-2, учените установили, че ваксината защитава изцяло маймуните от проникването му в белите дробове и нито една от тях не е развила патология на белите дробове или вирусна пневмония. У нито един от макаците не е бил открит антиген на коронавируса.

В документа се уточнява, че успешните изпитвания на ваксината са позволили на учените още на 23 април да започнат с първата фаза на клиничните изпитания, като до 13 май в тях са участвали повече от 1 000 доброволци, допълва "БГНЕС".

Още по темата: общо новини по темата: 6357
06.03.2021 »
05.03.2021 »
предишна страница [ 1/1060 ] следващата страница

Грипна епидемия обхвана страната
Парламентарни избори 2021 г.
ТВ и шоу сезон 2020/2021 г.
Брутална агресия към млада майка в Пловдив