Учени искат да взривят астероид над Земята, за да предизвикат нов ледников период
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 12:39 / 21.09.2019Коментари (3)99
Преди 470 милиона години настъпил ледников период на Земята след разпадането на астероид, довело до формиране на гигантски облак прах, който блокирал слънчевите лъчи, сочат резултатите от ново изследване, цитирани от ДПА. Сега учени се стремят да предизвикат сходно събитие, за да се охлади нашата планета, предава БТА.

Специалисти от университета в Лунд, Швеция, и музея "Фийлд" в Чикаго заключиха, че неочакваното им откритие може да се използва в борбата с глобалното затопляне, ако човечеството не успее да намали емисиите въглероден диоксид. "Получените резултати за пръв път показват, че навремето подобен прах е охладил значително Земята", заяви ръководителят на изследването Биргер Шмиц.

От повече от десетилетие учени обсъждат различни изкуствени методи за охлаждане на нашата планета, ако се стигне до голяма климатична катастрофа. Сега се обмисля възможността големи колкото изкуствени спътници астероиди да бъдат "поставени" в околоземна орбита, за да отделят непрестанно фин прах и отчасти да блокират слънчевите лъчи. "Това е като да застанеш в центъра на помещение и да нанесеш удар върху пълна с прах торбичка на прахосмукачка, но в по-големи мащаби", поясни Шмиц.

През последните 25 години бяха представени различни хипотези какво е предизвикало ледниковия период. Новото изследване показва, че преди 470 милиона години 150-километров астероид между Юпитер и Марс се е разпаднал и прах се е разпространил в Слънчевата система, като облак прах частично спрял достигането на слънчева светлина до Земята.

Aнонимен
на 21.09.2019 г.
+1

Същият ефект може да се постигне, ако се изтребят 1 500 000 000 китайци, толкова индийци, 1 000 000 000 мюсюлмани и още толкова негри и бъдещето на земята ще е осигурено а следващите няколко хиляди години.
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
« Декември 2019 г. »
ТВ и шоу сезон 2019/2020 г.
Винетки 2019 г.