 © | 45 деца от 4 "а" и "б" подготвителна група и техните учители и възпитатели, водени от Ивет Здравкова - директор на Детска градина № 4 "Роса", взеха участие в образователна екологична програма "Национален парк "Рила" - класна стая на открито". Програмата се осъществи със съдействието и подкрепата на Община Благоевград, Регионално управление на образованието - Благоевград и Дирекция "Национален парк Рила" - Благоевград. Еко-заниманията започнаха в класните стаи на открито в местността "Карталска поляна", на територията на най-големия националния парк в България, където децата научиха интересни и забележителни факти за защитената територия. Експертите и служителите от парковата охрана от Национален парк "Рила" разказаха за най-стария горски резерват у нас - Парангалица /обявен на 30 юни 1933 г./, за най-високото дърво /смърчът, висок 55,5 м/, за някои от балканските природни първенци като най-високия връх - Мусала /2925,40 м/, най-големия резерват - Централен рилски резерват /с площ от 12 393 ха/ и много други.
Програмата продължи в хижа "Бодрост", където с беседа, мултимедийна презентация и еко-игра децата от детската градина се запознаха с дивата природа, забележителностите и местата с най-съхранена природа - резерватите. Младите бъдещи природозащитници показаха завидни знания в проведената еко-викторина за живата и нежива природа на националния парк и получиха разнообразни награди.
Представителите на Дирекция "Национален парк Рила" - Благоевград връчиха на детската градина обучителни материали за растенията, животните и гъбите и обещаха да проведат опознавателен маршрут по екопътека "Запазена Парангалица" с посещение до най-високото дърво в България.
Въвличането на децата от подготвителна група на детската градина в образователната екологична програма "Национален парк "Рила" - класна стая на открито" даде възможност те да придобият и усвоят нови знания за природата, да научат основните правила и начини за нейното опазване и да формират трайни нагласи в тази посока, което е с особено важно значение за подрастващите. |