Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Полина Карастоянова във Варна: Визовият режим, който действа, е против националния икономически интерес на България
© Varna24.bg
"Всеки политически избор предполага поне сто дни толеранс. Вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова нямаше и сто часа, тя влезе директно в окото на бурята. В този смисъл нашата роля на отговорните браншови организации, е двойно по-голяма, защото ние участваме заедно с министъра, с държавата, с правителството, с обществото в този труден процес за излизане от кризисната ситуация.  Националният борд по туризъм изрази своята подкрепа още в първия ден на избирането на министър Николова и даваме всички в аванс знаци на подкрепа и доверие."

Това заяви при посещението си във Варна преди дни Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм, предаде репортер на Varna24.bg.

 

"Има два успоредни плана, еднакви по важност, по които ние вървим в момента. Единият оперативен план е за решаване на проблемите на деня. Има обаче и един втори план на работа и подготовка, който не трябва да остава в страни и ние сме удовлетворени, че именно този план намери място в приоритетите на министъра.

А именно – генералният въпрос за рекламата на България на международните туристически пазари и за липсата на достатъчно ресурс и професионализъм, с който тя да се осъществява. Всичко това е следствие на един голям недостатък – липсата на национален маркетингов план. Това е настолната книга, на всеки един министър на туризма. Този работен документ дава яснота, какъв е точно брандът на държавата, на кои пазари и продукти трябва да се акцентира, как се рекламира на високоплатежните туристи, на младежите и т.н. Именно такъв маркетингов план предложихме на вниманието на министър Николова. Изработването му трябва да е с професионална, международна експертиза, така че този документ да може да защити пред премиера, пред финансовия министър и прочие, необходимостта от увеличаване на средствата за маркетинг и реклама. Идеята е да имаме ясната представа, какъв процент от БВП бихме искали да постигнем да кажем след 5 години, какъв ръст на туристите и приходи гоним, и всичко това да бъде обосновано по професионален начин“, коментира Полина Карастоянова.

 

Друг много важен въпрос, който експертът постави, отново във връзка със Националния маркетингов план, бе изграждането на туристически представителства на ключови пазари за България.  

 

"На първо време тези представителства може да са по-малко и да са на ключови пазари като Русия, Германия, Великобритания, Централна Европа, страните от Персийския залив. Защо обаче са нужни тези представителства? Защото знаем, че в половината от годината, поради климатични или религиозни особености, гражданите на тези държави живеят в чужбина, а България може да бъде отлична такава възможност. 

 

Третият стратегически въпрос е свързан с промяна в механизма, чрез който се издават визите за туристи от Русия и Турция. Първо трябва да кажем, че ние имаме благоприятната, естествена даденост да граничим с два глобални, ключови пазара, каквито са тези две държави. В същото време визовата политика и режимът, който действа, е възможно най-рестриктивният. Това е против националният, икономически интерес на България. В този смисъл, бихме искали да стане ясно, че не говорим за отмяна на визов режим, а за промяна в модела на издаване. Сегашният действащ модел с изнесени центрове, с печати в паспорта и ходене в консулства, освен, че е бавен и скъп, но и генерира корупционни практики, от които посредниците се възползват. Всичко това води до повишаване цената на визите до степен, до която България става не привлекателна.

  

Въвеждането на електронни визи или визи, които се издават на границите, ще преодолее този проблем. Проучванията, които Националния борд по туризъм направи, установиха, че не се изисква разрешение от Европейския съюз, а има информативен режим. След като България реши да промени модела за издаване на визи, информира Брюксел, че това ще бъде начинът, по който ще процедираме“, заяви Полина Карастоянова. 

 

Тя е категорична, че създалата се икономическа ситуация доказва, че във времена на криза туризмът се очертава, като жизненоважна индустрия за България. 

Повече вижте във видеото!

 

 







Още по темата: общо новини по темата: 281
21.09.2020 »
19.09.2020 »
18.09.2020 »
18.09.2020 »
17.09.2020 »
17.09.2020 »
предишна страница [ 1/47 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2020 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Актуални теми
Национален отбор по футбол
Първа лига, сезон 2020/2021
Парламентарни избори 2021 г.
Автобус с израелски туристи бе взривен в Бургас
Грипна епидемия обхвана страната
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Правила
©2009 - 2018 Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: