
ЗАРЕЖДАНЕ...
Диян Стаматов за телефоните в клас: Забраната е от 2015 г., но няма ефективно приложение | ||||||
| ||||||
Забраната за използване на мобилни телефони в клас е от 2015 г., но тя няма ефективно приложение. "Една от причините е, че няма ефективен елемент на санкциониране“, обясни Стаматов. В някои от класовете в 119. СОУ мобилните телефони се събират сутрин и се връщат на учениците на обяд. Скоро тази практика ще бъде въведена във всички класове, допълни директорът на училището. "Това е сложна и трудна логистика. Въпреки вече създадения навик, винаги имаме ситуации, в които се убеждаваме с учениците, че това трябва да се случи. Тази съпротива също създава сериозен проблем“, призна той. За да бъдат спазвани правилата, според него, трябва да се промени системата за санкциониране и стимулиране на учениците. "Хубаво е, че проф. Вълчев още на първата си работна среща с учители заговори за необходимостта санкциите да бъдат ревизирани. Говори се за оценка на поведението от различни синдикални организации, за това се говореше и през 2016 г., когато се въвеждаше настоящият закон. Не се стигна до консенсус по отношение на оценъчна система за поведението по една проста причина – това е асоциация с близкото минало и тя няма тежестта на положително въздействие за промяна на отношението на ученика към учебния процес“, обясни Диян Стаматов. Той коментира и предложението на Синдикат "Подкрепа“ да бъде въведена глоба от 500 лева за родители, чиито деца системно нарушават правилата в училище. "Това предложение е сигнал, че нещо в системата за санкциониране на учениците, които не спазват правилата, не работи. Дебатът ще бъде много труден и с групата на колегията директори. Почти всички учители са на мнение, че подобна санкция е редно да има. Родителските организации са на противоположната позиция – че трябва да има подкрепа на учениците, които са нарушили правилата. И двете не работят – и крайната ситуация с налагането на подобни санкции, както и очакваната подкрепа от страна на училището, по простата причина, че подходът явно не е ефективен. Днешното поколение е коренно различно от родителското, още повече от това, което е било преди 35-40 години“, коментира Стаматов. Дебатът обаче не може да бъде отлаган, защото в момента расте поколение с усещането за ненаказуемост по отношение на всичко, подчерта директорът на 119. СОУ. По думите му нишката на споделената отговорност между родителите и училището се къса. Затова според Стаматов трябва да има училище за родители с почти задължителен формат. "Родителят смята, че училището е длъжно за всичко. В същото време неговата роля в много от случаите е в дефицит. Няма нужда от противопоставяне на двете страни, синхронът на успеха върви, когато двете страни са ръка за ръка, което също е много трудно напоследък“, призна той. Лошото поведение на учениците обикновено е комплекс от много фактори. "Днешното поколение очаква мигновени и максимални резултати. Липсва търпение, което се изгражда с времето. Това става само с взаимен компромис от страна на учители и на родители. Именно поради тази причина няма как да се очаква бързи резултати“, обясни Стаматов. Той смята, че крайно необходима е цялостна промяна на учебното съдържание и въвеждане на нова система на оценяване на учениците. |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg