Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Трети влак объркал електронната система и последвала катастрофата при Драгоман
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 10:19 / 04.10.2010Коментари (6)707
© Blagoevgrad24.bg
Десет души са пострадали при катастрофата между два влака в района на гара Драгоил. Това каза директорът на "Гражданска защита" Стефко Бурджиев, който е на мястото на инцидента. Двама са пострадали по-тежко. Всички се извозват към здравни заведения. На мястото на инцидента са екипи на "Гражданска защита", Транспортна полиция, Спешна медицинска помощ. Осигурен е транспорт на пътниците до гара Драгоман. На мястото на катастрофата се провеждат следствени действия.

Министърът на транспорта Александър Цветков благодари на служителите от "Гранична полиция" и Транспортна полиция, които са помогнали за извозването на пострадали хора от катастрофата на двата влака. Министър Цветков заяви: "Искам да благодаря на бързата, адекватна и своевременна реакция на служителите от "Гранична полиция" и от Транспортна полиция, които са помогнали за извозването на хората дори с личните си автомобили. Организацията по изчистването на този инцидент е в ход. На този етап всичко тук е под контрол и започват следствените действия".
По думите на транспортния министър - трети влак е преминал по това трасе броени минути преди навлизането на тези два влака, с което е объркал електронната система, която следи да не се допуска разнопосочно движение на влакове по една и съща линия. На този етап като причина за инцидента е това, посочи той. На практика ударът между двата влака не е толкова силен и това е предотвратило човешки жертви. Машинистите са добре, освен преживения стрес, нямат наранявания. Организацията по извозването е направена своевременно, извозени са всички пътници, както и пострадалите - каза той.
Предстои да се уточни чия е вината и съответно да се вземат мерки.

Източник: Агенция "Фокус"






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
двамата машинисти тръгнали от гара Драгоман са заминали на зелено, защото дизелът е бил забравен от нощната смяна на коловоза от който е трябвало да тръгне служебния влак. Колозовът е в крива без видимост. Дизелът е бил непосредствено до изходния сигнал, служебният е бил при повторителя при зданието на гарата. Дежурният е дал изход и дизелът е помислил, че зеленото е за него и е потеглил докато дежурният си сложи шапката и излезе да пусне служебния, който е с дадено съгласие от Драгоил. Дежурният дава съгласие и служебният тръгва, тъй като релето за паданета на сигнала се намира чак на входния сигнал откъм Драгоил. При това положение, докато дизелът стигне до входния и цъкне релето за да превключи зеленото на червено, служебният влак вече е бил в междугарието. Чак тогава вероятно дежурният се е сетил за дизела, излязъл е, видял е, че дизелът го няма и се е шашнал. Оттам е тръгнала паниката. В същото време каката на Драгоил е наредила трасе за служебния и се е подготвила да прорусне международния влак. Тя е излязла да посрещне служебния, видяла е дизела, но не се е впечатлила, защото знае, че понякога пускат като служебен влак само изолирана машина. Затова тя е дала изход на международния. В това време суматохата на Драгоман вече е в разгара си и вместо да драпнат шалтера и да се обадят на Драгоил да кажат за белята, тя вече е била станала. Ето това е. Скритата лимонка, която представлява грешно проектираната сигнализация на времето, се взриви няколко десетилетия след като е била заложена. За съжаление, това не е единственото минирано място по жп мрежата ни, но на бате Милчо и на останалите не им пука, защото те са под чадър и каквото и да стане, няма да бъдат уволнени. Да видим, кога ще избухне следващата мина.
+2
 
 
Най-правдоподобната версия до момента: Дизела е пред изходния светофор, но дежурния в Драгоман е ЗАБРАВИЛ за него, дава редовен изход и изпраща редовно ТСВ 10352, който е на същия коловоз. Гарата е в крива и дизела пред изхода не се вижда. Същият вижда изхода и заминава към Драгоил (нарушение - заминава без заповед "готово"). ЕМЦ на Драгоман има особеност, че изходния светофор се затваря не при преминаването му от возило, а чак когато возилото премине покрай обратния входен светофор. Когато ТСВ стига изходния светофор, дизела вече се е скрил зад кривата, но светофора още свети и ТСВ заминава след дизела. Междугарието е пълно с криви, ТСВ не вижда дизела и не знае за неговото съществуване. В Драгоил дежурния е дал редовен вход за очаквания ТСВ, гарата е в крива, дежурния чака пристигналото возило да открие задна дистанция, нормализира ПАБ и изпраща МБВ 293 с редовен изход срещу идващия отгоре ТСВ. Нарушение - изпраща влак без да се увери, че пристигналия влак е цял и по-важно, пристига изолиран дизел, а се очаква електровоз с вагон.
0
 
 
Поредните глупости на министър Цветков. В БДЖ няма никаква електронна система (освен за продаване на билети). За пореден път се показа колко е бос по ЖП темите.
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Актуални теми
Бум на коклюш в България
Алексей Навални почина
Парламентарни избори 2024
Бюджет 2024
Скандално от Северна Македония: Българският език не съществува, ние ги
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Благоевградчани във facebook
RSS за новините
Статистика: