
ЗАРЕЖДАНЕ...
Сеп Блатер и племенникът му замесени в корупционна схема за билетите на Мондиал 2010 | ||||||
| ||||||
Решенията на Блатер, като политиката за продажба на билети и договорите за резервиране на хотели, лишават ЮАР от милиони долари, които биха изхарчили туристите, пише авторът. Става дума за сделка с компанията MATCH Services AG. Част от нея принадлежи на фирма, оглавявана от племенника на Блатер Филип. MATCH резервира стаи в хотели и пансиони в ЮАР за близо 2 млн. нощувки в очакване на 500 000 богати чужди посетители, но поощрява и допълнителни такси. Стая в Йоханесбург например се предлага не за $ 100, както обикновено, а за $ 200. Проклета да е глобалната рецесия! Собствениците на пансиони, несключили договор с MATCH, пък са по-алчни и съдират още една кожа. "През април собственичката на Die Agterplaas в Йоханесбург ми поиска $ 2000 за една седмица - с $ 1500 повече от цената след световното според онлайн сайтовете. Когато й казах, че ме пързаля, тя обвини ФИФА. Дори хостелите по $ 20 на нощ искаха $ 70 на легло в обща спалня", пише авторът. В резултат на това много чужденци, платили по $ 1500 за самолетен билет, че и повече, се отказват от екскурзия до ЮАР. Невъзможно е да се изчисли точно броят на прецаканите, защото Блатер управлява ФИФА като една от онези банки близо до офисите му в Цюрих. Според шефа на оргкомитета Дани Джордан "повече от половината туристи, заявили, че ще ходят на турнира, са останали да гледат от дивана вкъщи". Някои фенове дори си купуват билети по $ 80-160, без да могат да ги използват и насочват гнева си към Блатер. На форумите на BigSoccer.com разгневени фенове откровено псуват ФИФА и нейния президент Един коментатор описва ФИФА като "банда организирани престъпници". Други са готови да ги дадат под съд. ФИФА има строг контрол върху прехвърлянето на собствеността на билетите, както и невъзможно мъглява система за препродажбата им. Феновете могат да получат компенсации, но само ако ФИФА предложи билетите на същата цена. Което също е голям проблем. Докато чуждото търсене ескалира, южноафриканците не могат да си позволят същите цени както туристите. И още едно препятствие: повечето африкански туристи разполагат със скромен бюджет и ограничен достъп до интернет. Следователно малцината, на които е по джоба да посетят ЮАР, рядко купуват билети чрез интернет. На шампионата се очакваха 50 000 гости от други африкански страни, но реалната цифра е 11 000 - или 2% от всички. Когато стана ясно, че билетите за мачовете не се харчат, Блатер и неговият екип спешно обявиха разпродажби по занижени цени за местните. Въпреки това едва 4 от 11 мача в групите се играха пред пълни трибуни. Южна Корея - Гърция в Порт Елизабет привлече само 31 531 души на стадион с капацитет 42 486. В дните без мачове само знамената на ФИФА показват, че се играе световното първенство. На Португалия - Кот д'Ивоар в Дърбан продавачите на шоколад на плажа бяха повече от онези, които гледаха мача на големия екран във фен парка. Бедата е там, че гафовете на ФИФА може да имат дългосрочен ефект. ЮАР задели над $ 4 млрд. за строителството на стадиони и модернизирането на инфраструктурата. А вече стана ясно, че първоначално планираните разходи ще бъдат завишени с близо $ 400 млн. Има опасения, че стадионите в отдалечените градове като Рустенбург ще се използват съвсем рядко. Самата ФИФА, която прибира $ 2,7 млрд. от тв правата върху турнира, също не се отличава с особена щедрост. Охраната на няколко стадиона вече се вдигна на стачка, след като вместо обещаните $ 65 за 12-часова смяна им броиха по $ 25. Източник: в. "7 дни спорт" |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg