
ЗАРЕЖДАНЕ...
Най-известната в търговията шведска марка намалява цените с 50% | ||||||
| ||||||
Драстичните намаления на цените ще бъдат временна мярка, за да се помогне на потребителите да "разтегнат бюджетите си“ в момент на повишена икономическа несигурност и натиск заради високите разходи за живот, съобщава компанията, без да уточнява кога ще влязат в сила намаленията, пише investor. Компанията за търговия с мебели и стоки за дома заяви, че ще предлага и безплатна храна за децата. "Доверието на потребителите намаля. Хората задържат парите, които имат в джобовете си или в спестяванията си“, казва Толга Йончю, главен оперативен директор на Ikea Retail, пред CNBC. Компанията, която продава мебели за сглобяване, намали цените на едро със средно 15% миналата година, което позволи на търговците на дребно да понижат цените за потребителите. Усилията за повишаване на достъпността са стрували на компанията 2,1 млрд. евро миналата година, казва Йончю, въпреки че по-ниските цени доведоха до спад на приходите с около 9% и до понижаване на продажбите на дребно с 5,3%. Ikea планира да отвори 58 нови магазина в световен мащаб през фискалната 2025 г., която приключва през август, като първият ѝ магазин в Сеул, и пети в Южна Корея, е отворен и работи от април. С толкова значително намаляване на цените Ikea не се вписва в тенденцията, след като редица западни брандове за търговия на дребно предупредиха за повишение на цените, прехвърляйки върху потребителите част от по-високите митнически разходи при внос в САЩ. Гиганти в търговията на дребно като Walmart, Target, Costco и Nike съобщиха в последните си тримесечни отчети, че вече са повишили цените или планират да го направят през следващите седмици. Макар че глобалните компании си отдъхнаха с облекчение, след като администрацията на Доналд Тръмп замрази за три месеца мащабните "реципрочни“ мита и сключи предварително споразумение с Китай, главният изпълнителен директор на Walmart Дъг Макмилън заяви през май, че "не сме в състояние да поемем целия натиск предвид реалността на малките маржове в търговията на дребно“. Ikea не е "имунизирана“ от по-високите мита, които се очаква да ускорят инфлацията и да натежат върху доверието на потребителите, казва Йончю, въпреки че компанията е успяла "до известна степен да поеме последиците и да не прехвърли цялото въздействие върху клиентите в САЩ“. Но намаляването на цените е спешна необходимост в Китай – ключов пазар за Ikea, където местните компании агресивно намаляват цените, за да останат конкурентоспособни и да привлекат клиенти в условията на вяло търсене от потребителите. Ikea има 39 магазина в Китай, въпреки че делът на страната в глобалните ѝ продажби намалява през последните години и е достигнал 3,5% през финансовата 2023-2024 г. |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg