
ЗАРЕЖДАНЕ...
Еднакви глоби за всички шофьори в Европа | ||||||
| ||||||
Целта на еднаквите глоби е до 2020 г. да се намалят 2 пъти убийствата по европейските пътища. По-ефективна обща система за налагане на глоби ще спаси най-малко 400 човешки живота всяка година, сочат разчетите на европейската организация на пътните полицаи (ТИСПОЛ). Според данните на ЕС чуждите шофьори правят около 5% от трафика в съюза, а извършват 15% от пътните нарушения. Страните - членки на съюза, трябва да приемат и прилагат наказателните актове, които се издават на негова територия, смятат от ТИСПОЛ. Основното е да бъде създадена единна система за налагане на глобите, без значение къде съответният шофьор е извършил нарушението. Практиката сочи, че в чужбина шофьорите често минават метър, дори ако бъдат спипани в нарушение и им бъде наложена глоба. Най-честите провинения са каране с превишена скорост, след употреба на алкохол или на наркотици, както и непоставяне на предпазните колани. За подобни случаи процедурата по налагане на санкции в страните от ЕС и размерът на глобите са различни (за санкциите при превишена скорост виж таблицата в галерията). Една от целите на Европейската комисия е до 2020 г. да намали наполовина смъртните случаи по пътищата. Уеднаквяването на правилата за налагане на глоби и трансграничното им прилагане бе дискутирано преди месец на срещата на Залцбургската група. На форума, който бе организиран в Австрия, участва и българският вътрешен министър Цветан Цветанов. Като добър пример на срещата той изтъкна съвместната работа по пътен контрол на български и румънски екипи, която бе въведена това лято. Източник: в. "24 часа" |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg