
ЗАРЕЖДАНЕ...
Борбата срещу тероризма не трябва да се превръща в борба срещу гражданите | ||||||
| ||||||
Силен сигнал бе изпратен по време на гласуването на проектостановището на Джудит Саргентини (Холандия) в Комисията по Граждански свободи, Правосъдие и Вътрешни работи относно " Сигурността на въздухоплаването, по-специално във връзка с използването на скенери за целите на сигурността". Множество изменения на текста, които бяха приети изискват въвеждането на телесни скенери на летищата да бъде строго регламентирано. Това е тема на сериозен дебат в Европейския парламент. Лично аз имах възможността да се запозная на място с работата и ефикасността на новото поколение скенери за сигурност на летището в Амстердам, което е единственото до момента европейско летище въвело новите системи за сигурност. Тази проучвателна визита ми послужи при работата по измененията на проектостановището. Много от моите колеги смятат, че е възможно въвеждането на телесни скенери да представлява опасност за опазването на основните права и личните данни на пътуващите. Именно в този смисъл е и моето изменение, което бе прието и което напомня, че използването на телесни скенери трябва да отговаря на директива 95/46/ЕО[1] за защита на личните данни. Освен това е напомнено, че минимални технически изисквания трябва да бъдат установени, за да бъде защитено човешкото достойнство. Например, става дума да бъдат задължени производителите да се придържат към определени норми при изобразяването на човешкото тяло. Освен това е наложително да бъдат взети конкретни мерки за някои уязвими категории хора, като например бременни жени, деца, инвалиди или болни хора, за които този вид контрол е нежелателен. Измененията наблегнаха и на нуждата от обучение на персонала за сигурност и нуждата пътниците да бъдат информирани за своите права, като например правото да откажат да минат на телесен скенер или правото да подадат жалба в случай, че сметнат, че техните права не са били спазени. Доверието, което имат гражданите в техните институции е от първостепенно значение. Ако основните права не са защитени, няма как гражданите да имат доверие в своите институции. Тук става дума за доверие и надеждност, две понятия, които са от съществено значение в нашите демокрации. Именно това се опитах да застъпя в моето изменение № 1. НБ: Комисията по Транспорта е отговорна по доклада, който ще бъде гласуван на 24 май и който ще включи и резултатите от днешното гласуване. Докладчик е Луис Де Грандес Паскуал от Испания (ЕНП).
|
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg