Учени ще свързват Земята и Луната с лифт
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 17:27 / 28.08.2019Коментари (1)112
Въпреки напредъка на частните космически полети през последните години, преодоляването на земната гравитация си остава сериозно ограничение пред по-широкото усвояване на космоса. Химическите ракети продължават да са господстващата технология за това, а учените разглеждат и варианти за извеждане на товари с балон до границата на космоса.

Изследователи от Колумбийския университет и Кеймбридж обаче са на път да възродят една идея, която всъщност е доста стара и води своето начало още от знаменития Циолковски. Става въпрос за т.нар. "космически асансьори".

Създателите на нов проект, наречен Spaceline, възнамеряват да доразвият идеята, като да опънат кабел, подобен на лифт, а свързвайки с него Земята и Луната, добавя Дир.

Може и да ви се струва като налудничава идея от фантастичен филм, но тя вече е подробно описана в научна статия в ArXiv. Според публикацията, подобен проект е възможен дори и с материалите, които съществуват днес. Това обаче все още не означава, че можем да го реализираме.

Според неговите създатели, ако бъде реализиран, той ще има значението на първите железопътни линии, които преди векове са ускорили значително придвижването между градовете. Има обаче и критици на идеята, според които опъване на подобен кабел ще е опасно и ако той се откъсне и падне на Земята по някаква причина, жертвите биха могли да са хиляди.

Aнонимен
на 29.08.2019 г.

Боже учените полудяват а усерете и луната...
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
« Ноември 2019 г. »
ТВ и шоу сезон 2018/2019
ТВ и шоу сезон 2019/2020 г.
Национален отбор на България по волейбол