Учени разкриха колко вредни са енергийните напитки
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 18:20 / 15.04.2024Коментари (1)794
Енергийните напитки, известни като "напитки, предлагащи психически и физически ползи извън хидратацията“, стават все по-популярни по света, предава AP News. Стотици компании скочиха на пазара, надявайки се да получат известна популяризация с модерни и понякога непознати съставки.

Но ето какво откриха учените в енергийните напитки:

Адаптогени

Какво са те?

Растения и гъби, които помагат на тялото при стрес, безпокойство и умора, и засилват чувството за благополучие. Примери за адаптогените са американски и азиатски женшен (билка), ашваганда (храст), сибирски женшен (храст), златен корен (цъфтящо растение) и чага (гъба).

Какво казват учените?

Клиниката в Кливланд казва, че адаптогените предизвикват химични реакции, които могат да приведат тялото в по-балансирано състояние. Страничните ефекти от адаптогените са редки, но зависят от растението. Проучванията показват, че адаптогените работят най-добре за кратък период от време (по-малко от шест месеца), тъй като тялото може да изгради резистентност към тях, което ги прави неефективни с течение на времето.

Ноотропи

Какво са те?

Познати като "умни лекарства“ ноотропите са вещества, които подобряват паметта, мисленето и ученето. Най-известните ноотропи са кофеина, L-теанин (аминокиселина, открита в чая), креатин (аминокиселина, естествено открита в месото и рибата), бакопа мониери (билка), гинко билоба (дърво) и лъвска грива (гъба). Някои адаптогени също имат ноотропични вещества, например индийски женшен.

Какво качват учените?

Според проучвания от миналата година в списание Plants повечето ноотропи на растителна основа не са ефективни след еднократна доза и трябва да се приемат за продължителен период преди да настъпи каквото и да е подобрение.

Пробиотици и пребиотици

Какво са те?

Пробиотиците са храни или добавки с живи микроорганизми, които задържат и подобряват "добрите“ бактерии в червата на човека. Намират се в натурално ферментирани храни като киселото мляко, кефира, котидж сиренето, комбучата и киселото зеле.

Пребиотиците са храни за бактерии и други организми, които живеят в червата. Те могат да бъдат намерени в пълнозърнестите храни, бананите, лука, чесъна, соята и артишока.

Какво казват учените?

Клиниката в Кливланд казва, че на теория пробиотиците работят заедно с полезните микроби в човешкото тяло, за да се борят с вредните бактерии, гъбички, вируси и паразити. Изследователите знаят, че нездравословните микробиоми могат да допринесат за хронични заболявания като синдром на раздразнените черва. Те могат също да повлияят на настроението, толерантността към болка и умората. Клиниката в Кливланд и клиниката Майо казват, че има много проучвания за микробиомите и за влиянието на пробиотиците и пребиотиците, но няма достатъчно доказателства за ефектите им. Страничните ефекти са рядкост освен за хората със слаба имунна система, защото тялото им не може да се бори с пробиотик, който съдържа вредни микроби.

Канабидиол

Какво е?

Канабидиол е активна съставка в канабиса. Макар да е един от многото компоненти в марихуаната, сам по себе си не е наркотик. Канабидиолът се използва за лекуване на епилепсия и може да помогне за облекчаване на безпокойството, инсомнията, хроничните болки и пристрастяванията. Страничните ефекти могат да включват гадене, умора и раздразнителност.

Какво казват учените?

Според проучване на Харвард от април канабидиола може да бъде полезен и сравнително нетоксичен за справяне с безпокойството и други проблеми. Но се казва, че са необходими повече изследвания, за да се определят ефективните дози.

+2

Вие ги изкарахте по-полезни от билков чай.Двеба и платените статии.Да ги забранят тези отрови.
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
« Април 2024 г. »
Евроизбори 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
България се отказва от дерогацията за внос на руски петрол