Учени откриха неизвестна съдова система в човешкото тяло
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 09:05 / 01.07.2015Коментари (1)222
Сутринта, като станахте от спане, се събудихте с нова част в тялото ви, така е поне в очите на учените. Не може да я видите, нито да я пипнете, но тя играе важна роля по отношение на имунитета и неврологичните болести, твърдят учените.

Екип от учени в медицинския факултет на Вирджиния откри скритата дълго време за тях система от съдове, която те нарекоха "лимфни съдове на централната нервна система".

Тя изцежда лимфната течност от мозъка към близките лимфни жлези. Откритието, което беше публикувано в списание "Nature", разтърси учените. Ръководител на екипа от учени е Антоан Лувро, който в момента работи в лабораторията на Джонатан Кипнис, директор на Центъра за мозъчна имунология към университета.

Разкритието е невроимунна версия на гледане на еднорог - не само, че тази система останала неразкрита за медицината, откакто съществува, но и всичко, което сме чели, няма шанс да съществува в човешкото тяло, обясняват учените.

В резултат на това невроимунолозите се бореха да разберат механизма на мозъчния дренаж и възпаленията. Когато всички тъкани в мозъка са възпалени, молекулите и патогените се дренират в близките лимфни клетки, където имунните клетки се активират, за да продължат битката.

"Досега смятахме, че тази система в мозъка не съществува. Когато за първи път видяхме тези съдове, аз, честно, загубих разсъдъка си. Не може да има по-разтърсващо разкритие от това", казва Кипнис пред Mental Floss.

Фактът, че тези съдове се намират толкова дълбоко, обяснява защо са останали тайна за учените толкова дълго време.

Те може да бъдат открити при венозното кръвообращение на мозъка, включващ мозъчните вени и дуралните синуси, в югуларните вени, в голям кръвоносен съд.

Кипнис предупреждава, че разкритието трябва да бъде проучено задълбочено, за да се разбере цялостно.

Той е обнадежден, защото откритието може да помогне в лечението и предотвратяването на множествена склероза, Алцхаймер и аутизъм.

"Най-важните неща тепърва предстоят за откриване", подчертава той.

+4

Каквато и да е тази и следващата неизвестна съдова система, пак ще става въпрос за две важни неща. Задоволяване на потребностите на клетките с вода и дрениране на шлаките. Значи трябва да се пие редовно вода, но не и по време на храненето. От друга страна както се разбира отсега, се открива ново поле за производство във фармацевтиката. Да ни продават толкова "нужната" химия.
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
« Април 2024 г. »