Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Ролята на пластмасовия капак върху двигателя на автомобила
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 10:54 / 28.01.2025Коментари (6)915
©
Много шофьори са сигурни, че горният капак на двигателя не играе никаква роля и е направен изключително за декоративни функции, както и за топло- и шумоизолация. Затова при първия ремонт "кожухът“ се сваля и за съществуването му се забравя. Прави ли са?

Безполезен детайл?

Шофьорите често се оплакват, че капакът на двигателя на съвременните модели автомобили не им позволява бързо да сменят запалителните свещи и не им позволява да проверят визуално състоянието на двигателя. Също така не позволява своевременно откриване на течове на масло и други технически течности. В резултат на това той се отстранява, за да се подобри топлообменът от системата за синхронизация и клапанния механизъм.

Производителите на автомобили обаче не правят нищо без причина. Те намаляват разходите и никога не монтират ненужни части в автомобилите, които намаляват разсейването на топлината от силовия агрегат или пречат на работата му. Това се отнася и за пластмасовия капак, тъй като той предпазва двигателя от мръсотия и влага, които попадат в двигателния отсек през решетката на радиатора, пише automedia. Там има голям брой сензори и електрически уреди, нуждаещи се от чистота, за да функционират без проблеми.

В допълнение, капакът предпазва системата за запалване от изтичане на вода от дренажните канали, ако те се запушат. Той също така защитава високоволтови проводници, бобини за запалване и други електрически уреди от евентуално намокряне и риск от късо съединение.

Защита от неоторизиран достъп

Основната функция на капака обаче е защитата от неоторизиран достъп. Модерната кола не трябва да бъде ремонтирана от собственика, както беше в средата на миналия век. Ето защо производителите на автомобили се опитват да затруднят достъпа на неквалифицирани техници до захранващия блок. С неквалифицирани действия те могат да навредят на себе си и на автомобила, още повече, че по време на гаранционното обслужване, шофьорът не трябва да има достъп до различните механизми и системи.

Все пак в случая по-важна е защитата. Проводниците с високо напрежение излъчват силен ток, когато двигателят и генераторът работят, като контактът с тях може да бъде доста неприятен за някой любопитен млад шофьор, който наскоро е седнал за първи път зад волана.

В допълнение, капакът покрива механизма за синхронизация на клапаните и неговите въртящи се ремъци. Трудно е да ги достигнете под капака. Капакът също така предотвратява попадането на чужди предмети в механизма (има случаи, когато в него попадат парцали, отвертки и други предмети, оставени в двигателния отсек от шофьорите). Понякога дори елегантните шалове или косите на жените автомобилисти се оплитаха в тях, което не винаги завършваше добре.

Изгаряния от горещи тръби

В САЩ и Европа сега се изисква по закон опасните превозни средства, като автомобили, да бъдат защитени от случаен достъп. Те обаче не са били там преди. След поредица съдебни дела от жертви и вълна от съдебни преследвания, изискващи автомобилните производители да изплатят обезщетение за щети, причинени от опасни двигателни отделения, разпоредбите включват изисквания за инсталиране на защита.

По този начин пластмасовият капак на двигателното отделение предпазва човек от токови удари от проводници с високо напрежение при работещ двигател, от изгаряния от горещи изпускателни тръби, а също така покрива турбината, която се нагрява до няколкостотин градуса по време на работа. И любопитните шофьори рискуват да се наранят, ако решат да ги пипнат. Така всички опасни части на машината са покрити с термозащитни капаци.

Всяко самостоятелно отстраняване на капака от водача се счита за неразрешена намеса от страна на шофьора в конструкцията на автомобила и може, в случай на последващи повреди, да доведе до загуба на гаранционно обслужване на автомобила.

При обслужване на модерен автомобил собствениците имат право да извършват само три действия в двигателното отделение. Това включва проверка на нивото на маслото с измервателна пръчка, добавяне на масло от туба и пълнене на резервоара за миене на предното стъкло. Понякога е допустимо да смените изгорелите крушки на фаровете.






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 29.01.2025 г.
0
 
 
Антифриз,къде се сипва ?
Aнонимен
на 29.01.2025 г.
0
 
 
Рено Каптур и от сорта нямат капаци изобщо.
Aнонимен
на 29.01.2025 г.
0
 
 
Редовно махам пластмасата на Аудито е началото на лятото,подобрява се топло обмена на мотора,зимата го връщам...
Aнонимен
на 29.01.2025 г.
0
 
 
Изобщо не са глупости, само че в статията пише за пишман шофьори, а това се отнася и за пишман майстори дето отворили в гаража "сервиз" и без нужните знания и умения "ремонтират" автомобили.
Aнонимен
на 28.01.2025 г.
0
 
 
Дрън, дрън, глупости
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Благоевградчани във facebook
RSS за новините
Статистика: