Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
По-безопасни ли са старите автомобили?
© YouTube
Изразът "автомобилите не ги правят както преди" означава различни неща в зависимост от контекста. Що се отнася до безопасността, "да ги направим като едно време" означава да се откажем от множество основни функции за безопасност, които днес приемаме за даденост, включително въздушни възглавници и зони на деформация. Все още чуваме аргумента, че старите автомобили са по-здрави и по-безопасни, и за да развенчае този мит инженерната компания фирма Munro & Associates направи специален видеоклип, пише automedia.bg.

Карл Критендън, водещ инженер във фирмата, започва с обяснението, че няма намерение да критикува старите коли. Харесва ги, притежава няколко и ги реставрира в свободното си време. Дори от гледна точка на ентусиаст обаче, твърдението, че седан на няколко десетилетия, с каросерия върху рама, е по-добре направен от по-нов седан, пълен с пластмаса, просто не хваща дикиш. Той цитира видеоклип, заснет през 2009 г. от американския Застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS), в който Chevrolet Bel Air от 1959-та и Chevrolet Malibu от 2009-та се сблъскват в краш тест.

Макар Malibu да не е точно върхът на седаните, той тотално "заличава" Bel Air. И въпреки това видео остава спорно 16 години след като е пуснато онлайн. Критендън отбелязва, че едно от твърденията, които често чува, е, че двигателят и трансмисията на Bel Air са били свалени в подготовката за краш-теста. Той опровергава това със снимки, които показват, че двигателят все още е в автомобила.

Инженерът също така опровергава твърдението, че един от калниците се е откъснал, защото IIHS нарочно е премахнал крепящите го скоби. При Bel Air калниците са монтирани към опората на радиатора и към каросерията. Това е всичко. За разлика от това, при по-голямата част от по-новите автомобили калниците са монтирани към метална конструкция, която служи и като зона на деформация.

Ламарината, използвана в производството на автомобили преди десетилетия, понякога е била по-дебела от прилаганата днес, но панелите на каросерията обикновено са били по-слаби, защото не са били подсилени. Критендън доказва това, като сравнява врата от неизвестен модел от 1961 година с тази на нова Kia EV9. Старата врата е с милиметър по-дебела, но е напълно куха. Новата, малко по-тънка врата обаче, е подсилена на няколко места.

Така че, не. Шофирането на сухопътна яхта не е най-добрият вариант, ако искате най-безопасния автомобил на пътя. Купете си класическа кола, реставрирайте я, карайте я здраво и й се наслаждавайте. Направете го обаче, защото е готина, а не поради убеждението, че ще ви спаси живота, ако ви блъсне нов автомобил, движещ се със 70 км/ч.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Природни стихии
Конфликт Израел-Газа
Войната в Украйна
Земетресение от 7,7 по Рихтер разтърси Мианмар
Президентът внася в НС предложение за национален референдум за еврото
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: