ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Нов скок в цените на електрическите автомобили | ||||||
| ||||||
Следователно растежът ще бъде значителен, ако вземем предвид, че цифрите за първата половина на 2024 г. показват, че електрическите автомобили са на 13,3%. Но ситуацията е на път да се промени. Ето и причините за това. На първо място, има появата на значителен брой електрически автомобили на цена под 25 000 евро. За момента имаме Dacia Spring, Citroën e-C3, бъдещият Leapmotor T03 и няколко други. След няколко месеца ще бъдат добавени атрактивни модели като Renault 5 electric, Fiat Grande Panda, Hyundai Inster и други. Накратко, пазарът ще расте и обемите ще се увеличават почти автоматично. Няма как да забравим и китайските модели. Те също ще помогнат за раздвижването на пазара и ще накарат т. нар. наследствени производители да предлагат EV на цени под 25 000 евро, а в някои случаи дори и под 20 000 евро. Има още един фактор, който ще стимулира растежа на електрическите автомобили в Европа. Според Transport & Enviroment през последните години производителите са се съсредоточили върху печалбите, максимизирайки приходите от продажбата на автомобили с конвенционални двигатели. Това е една от причините от 2022 г. до 2024 г. електрическите автомобили да растат по-бавно от очакваното. Но с влизането в сила на новите санкции и ограничения на емисиите, чийто праг пада от 116 на 94 г/км CO2 за цялата моделна гама, тази стратегия вече не може да бъде приложена. Глобите, които ще бъдат наложени за бензинови и дизелови модели, които надхвърлят новите стойности, ще бъдат такива, че да заличат така търсената допълнителна полза. Става въпрос за глоба от 94 евро на всеки грам над нормата, които ще се умножават по общия брой продадени автомобили. С други думи, ако цялата гама на един производител отделя с 8 г/км СО2 (например) повече от нормата от 94 г и този производител продаде 1,5 млн. коли в Европа, той ще трябва да плати глоба в размер на 1,128 млрд. евро глоба. Това е само пример, но става ясно, че никой акционер няма да е доволен (меко казано) от нещо подобно, пише carmarket.bg. Единственото решение е производителите да се насочат към по-малко замърсяващи модели - хибриди, разбира се, но също и електрически. Именно електрическите автомобили ще играят основна роля за намаляване на вредните емисии при различните марки, защото вкарани в микса на моделната гама те намаляват общото количество отделяни вредни емисии от конвенционалните автомобили. Според проучване на T&E, емисиите на CO2 от колите, продадени през следващата година, ще бъдат с 20% по-ниски, отколкото са днес. BEV ще представляват 60% от това намаление, докато останалите 40% ще дойдат от пълните хибриди и плъг-ин хибридите, които също ще отбележат значителен ръст. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
АУБ обяви ден на траур! Починалият млад мъж бил техен студент
13:23 / 11.10.2024
Кюстендилец вдъхва нов живот на старите снимки
08:50 / 10.10.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: