На това място на планетата няма живот
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 12:47 / 11.11.2019Коментари (0)244
© Getty Images
Пустинята Данакил.
Доскоро учените предполагаха, че във всички кътчета на Земята има живот. Много микроби са се научили да се адаптират и оцеляват в най-екстремни условия. Статия, публикувана в списанието Nature, опровергава тази теория.

Оказва се, че има едно живописно място, агресивната среда на което не дава шанс да оцелее на нито един жив микроорганизъм - това е етиопската пустиня Данакил.

Там се намира геотермалният комплекс Далол, покрит с езера, водата от която е оцветена в най-причудливи нюанси. На пръв поглед територията е много красива и необичайна, но пълна с опасности.

Под тези езера се намира кратер на вулкан, който редовно отделя токсичен газ. Поради високата концентрация на магнезий, високата киселинност и соли, в езерните води няма никакви форми на живот. Изследователите през 2016 и 2018 г. анализираха няколко проби, взети в различни точки в Далол. Първоначално анализът показа наличието на бактерии. Но по-късно учените стигнаха до извода, че резултатът е фалшив и откритите бактерии са или "лабораторно замърсяване", или следи, оставени от многобройни специалисти, работещи в района на изследването.

Авторите на статията са сигурни, че геотермалният комплекс е мястото на Земята, лишено от всякакви форми на живот. Това твърдение доказва, че присъствието на вода на планетата не о

На това място на планетата няма живот
значава непременно присъствието на живот.

Пустинята Данакил се намира в Североизточна Африка, в района на Северна Етиопия, Югоизточна Еритрея и до голяма степен на територията на Джибути. Данакил, една от най-негостоприемните територии на Земята, е разположена в центъра на Афарската падина, голяма геоложка депресия, лежаща до 120 м под морското равнище.

Характерна особеност са черни вкаменени образувания от лава, димящи вулканични кратери, геотермални източници и серни полета. Пустинята Данакил е едно от най-горещите места на земята, със средна дневна температура от прибл. 27 °C, често надвишаваща повече от 50 °C, а понякога дори и 60 °C.

Парламентарни избори 2021 г.
ТВ и шоу сезон 2020/2021 г.
Дете загина в пловдивско село