Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Кой е създателят на магазините "Всичко по 1 лев"?
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 12:36 / 20.02.2024Коментари (0)958
©
Хиротаке Яно, милиардерът, основател на японската дискаунт верига Daiso, почина на 80-годишна възраст. Той е създател на бизнес империя и също така пионер на т.нар. модел "доларов магазин", който е известен в България като "магазин за 1 лев".

Според Bloomberg състоянието на Яно е било около 1,9 милиарда долара към момента на смъртта му. Той започва с един магазин в Такамацу, Япония през 1991 г., а идеята му е революционна. Докато страната е изправена пред продължила десетилетия битка с дефлацията, предприемачът отговоря на нуждата на потребителите от достъпни продукти, без да прави компромис с качеството. Тази философия бързо спечели купувачите, превръщайки Daiso в гигант в търговията на дребно. С 4360 магазина в Япония и 990 в чужбина, той предлага всичко - от домакински стоки до канцеларски материали. Всички нейни продукти се продават за 100 йени (0,62 евро), като миналата година компанията реализира близо 4 милиарда долара продажби, информира изданието "Money review".

Историята на успеха на Хиротаке Яно обаче започва с провал. След като завършва университета "Чуо" в Токио през 1967 г., той поема управлението на фирмата за риболов  на тъста си, която обаче фалира.

През 1972 г. тръгва да обикаля из страната и продава различни продукти от багажника на камион. Оттогава му е и идеята да таксува с 100 йени за всичките си артикули. Една от причините е да не губи време да окачва етикети с цени на всеки артикул. Пет години по-късно той основава Daiso, което означава "Създаваме на нещо голямо“.

И действително го прави. Японската икономика е в криза, заплатите на работниците са в застой. Потребителите търсят продукти, които да им излязат най- изгодно. Този бизнес модел стана популярен в много страни. Философията на тези магазини също намира почва в България - особено в началото на XXI в. В наши дни почти нищо в тези магазини не струва 1 лев, но и идеята е ясна.

"Първият магазин за 100 йени отвори врати през 1991 г., няколко години след спукването на японския икономически балон, когато започна голяма промяна в японската потребителска култура.“

Самият Яно приписва успеха си на подходящата комбинация от продукти на Daiso, която продава висококачествени ежедневни артикули, заедно с по-странни парчета, всичко това за 100 йени.

Служителите по снабдяването на неговата компания преговарят директно с производителите да поръчват големи количества на ниски цени.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: