Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Какво се случва, ако задържим педала на съединителя дълго време?
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 22:25 / 12.05.2025Коментари (0)119
©
Съединителят е един от основните компоненти на задвижването, чрез който се предава въртящият момент от двигателя към трансмисията. По същество това е фрикционен съединител, който свързва валовете на силовия агрегат и скоростната кутия.

Но какво се случва, ако държите педала на съединителя натиснат дълго време на светофар например, или пък постоянно подавате леко газ с натиснат съединител?

Някои шофьори, когато спрат на светофар, не изключват от скорост, а изчакват, докато изгасне червената светлина, като задържат колата със спирачката и натискат педала на съединителя. Подобно поведение обаче е изключително вредно.

Когато натиснете педала, дисковете се раздалечават един от друг. Тази сила, която води до това не е малка, така че при продължителна употреба детайлът изпитва прекомерни натоварвания. Макар целият механизъм да е проектиран да издържа големи натоварвания и често активиране и деактивиране, прилагането на тези сили в продължение на минута/и никога не е предвиждано от инженерите.

Така, когато педалът на съединителя се държи натиснат дълго време, за да се задържа автомобилът на място, частите са износват, губят еластичност и впоследствие се стига до повреда на цялата конструкция. Вилката или освобождаващият лагер, който носи основното натоварване, може да се счупи.

Какви са възможните повреди на съединителя?

Можете да разберете, че съединителят е стигнал края на експлоатационния си живот по редица признаци. Дисковете се износват и сцеплението намалява. Фрикционните накладки се плъзгат и дисковете започват да приплъзват под натоварване. Усетите ли подобно неща, веднага трябва да посетите сервиз.

Шофьорът натиска педала на газта, но колата реагира бавно, не толкова активно, както преди. Често тази неизправност се появява след активно превъртане на колелата в кал или заснежени пътища. Плъзгащите се фрикционни дискове се трият и изгарят, резултатът е натрапчива миризма. Изгорялата им повърхност вече е причина за невъзможност за предаване на въртящия момент към колелата. Когато подадете газ, колата не ускорява и в най-добрия случай пълзи на втора предавка с ниска скорост, пише carmarket.bg.

Случва се съединителят да се приплъзва и да не се зацепва напълно поради малък свободен ход на педала, повреда на вилката или поради изтичане на масло. Случва се феновете на рязкото потегляне на всеки светофар да "изгорят“ съединителя, а подобни потегляни вредят не само на съединителя. Но, както е казал народният мъдрец: "всеки сам си преценя“.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Изграждането на АМ "Тракия"
Президентът внася в НС предложение за национален референдум за еврото
Катастрофи в България
Световна черна хроника
Закупуване на самолети F-16
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: