Астероид "убиец на планети" е открит близо Земята, опасен е!
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 16:10 / 01.11.2022Коментари (0)252
Астрономи са открили три нови астероида, които са близо до Земята, съобщава Си Ен Ен.

Един от тях е най-големият "потенциално опасен" астероид за нашата планета, намиран в последните осем години.

Обектите са открити от Междуамериканската обсерватория "Серо Тололо" в Чили. Те се намират между орбитата на Земята и Венера.

Астероидът, известен като 2022 AP7, е широк 1,5 км и орбитата му пресича тази на планетата ни. Това е причината той да е категоризиран като "потенциално опасен".

Международният екип е направил изследването в 10-минутен прозорец след слънце и преди изгрев. Причината е, че изследването на района между Земята и Слънцето за астероиди е много трудно.

Досега са открити само около 25 астероида с орбита изцяло в орбитата на Земята именно поради трудностите в наблюденията заради блясъка на Слънцето.

"Нашето проучване е в района на Земята и Венера за астероиди. Досега сме открили два големи астероида близо до Земята с диаметър около 1 км, които наричаме “убийци на планети", каза водещият автор на изследването Скот С. Шепърд, астроном от Лабораторията за Земята и планетите при Института за наука “Карнеги" във Вашингтон.

Преговори за съставяне на правителство 2022 г.
Войната в Украйна
Извънредно: Рибари изчезнаха в езерото Мандра
Мигрантски натиск към България
Хороскоп за деня

тел.: 0886 598 267

Тарифи (виж)

©2009 - 2022 Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.