
ЗАРЕЖДАНЕ...
Министърът на образованите сподели за проблеми с няколко учебни предмета и е категоричен, че мобилните телефони са пречка. Какво ще последва? | ||||||
| ||||||
"Имаме предостатъчно изследвания и доказателства, че технологиите влияят негативно на децата. Те ще останат за строго образователни цели. Но иначе консумират много голяма част от времето, пречат на развитието на ключови умения – двигателни, комуникативни, когнитивни, особено в ранна детска възраст“, обясни пред NOVA Вълчев. По думите му телефоните пречат и на концентрацията. "Последното изследване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие подчерта, че има световен спад на резултатите по математика и една от основните причини е, че днешното поколение не може да се концентрира заради продължителното взаимодействие с екрани. Развиват т. нар. когнитивно нетърпение“, допълни министърът. Според него за да бъдат по-функционално интелигентни и адаптивни в ерата на променящите се професии, днешните ученици трябва да имат повече знания и умения, които се придобиват от традиционните дисциплини. Променя се парадигмата на образователната система, като се връща към по-широката основа, за сметка на по-тясната специализация, каза Вълчев. "В учебните програми има два вида знания – базови, без които не може и те задължително трябва да се придобият. Нашите ученици се справят много добре на тях“, уточни образователният министър и посочи, че учебните програми обаче са прекалено амбициозни и не остава време за затвърждаване на знанията. |
Още по темата: | общо новини по темата: 611 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/102 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg