Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Знаете ли защо оборотите не падат след загряване на двигателя?
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 09:09 / 23.09.2023Коментари (0)395
©
Повишените обороти при стартиране на студен двигател са напълно естествен процес, който е необходим за постепенното загряване на маслото и намаляване на неговия вискозитет, както и за привеждане на силовия агрегат до определените нива на производителност. Това се постига чрез увеличаване на обема на изгореното гориво. Въпреки това, ако двигателят не работи правилно, оборотите му може да не паднат дори след загряване. На какво се дължи това?

По подразбиране, при работа на на празен ход, оборотите на двигателя са 650–950 об/мин. Това е среден показател за топъл двигател в работещ автомобил. При загряване оборотите са по-високи от работните и могат да достигнат до 1500 об./мин., а след достигане на определена температура на мотора, те падат.

Самото загряване може да продължи около минута, като времето зависи от състоянието на самия двигател с вътрешно горене и температурата на въздуха, пише AutoMedia.bg. Ако скоростта оборотите не намалява дори след като захранващият блок е загрял до работно състояние, това означава, че има неизправност, която трябва да бъде коригирана незабавно. Високите обороти на празен ход водят до повишен разход на гориво - повишено натоварване на охладителната система, повреда на помпата или сензорите, детонация в изпускателната система на автомобила поради непълно изгаряне на горивото, както и до повишено натоварване на скоростната кутия по време на смяна на предавките.

Поради работата на двигателя с вътрешно горене в неправилни режими, които не са предвидени от производителя, съществува опасност от прегряване на силовия агрегат. Проблемът с високите обороти, които не падат след загряване, може да се дължи на няколко причини:

Дефектен сензор за обороти на празен ход - най-често се монтира на дроселната клапа, като с негова помощ се задават работните обороти на двигателя, включително скоростите на загряване. Повреден датчик за положение на дросела - при повреда електрониката не може да отчете положението на дросела, затова преминава в авариен режим и повишава скоростта.

Повреден сензор за масов въздушен поток – той е отговорен за регулиране на налягането на въздуха, подаван в горивните камери, като влияе върху скоростта на двигателя. Проблем с електронния блок за управление или окабеляването - всяка изгоряла микросхема или деформиран проводник в плитката на силовия агрегат може да промени работата на двигателя с вътрешно горене.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Бюджет 2024
Катастрофи в България
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: