
ЗАРЕЖДАНЕ...
Всеки трети ученик е подложен на тормоз в нета | ||||||
| ||||||
Според Иван Игов, координатор на проекта, кибертормозът представлява жестоко отношение на дете към друго дете чрез злонамерено използване на технически средства, най-често мобилен телефон и интернет. Той посочи, че най-честите форми на кибертормоз са пускане на клюки или слухове в социалните мрежи, обидни обаждания по мобилен телефон, заплашителни смс-и, пускане на неприлични и фалшиви снимки. Около 29 процента от децата не споделят с никого, че са станали жертва на кибертормоз. Едва 24 процента са казали на учителите си, че са тормозени. Най-често се споделя с майката, но много малко от родителите и учителите знаят какво е кибертормоз и как могат да се справят с него. Обезпокоително според Методи Коралов е, че 13 на сто от учениците са признали, че са използвали кибертормоз срещу друг човек поне веднъж през последната учебна година, а 3 на сто казват, че им се случва да го правят всяка седмица. Коралов добави, че повече от 60 процента от насилниците в училище в по-късна възраст имат проблеми със закона. Признаците, които показват, че детето може да е станало жертва на кибертормоз, според Коралов, са спадане на училищния успех, често мрачно и раздразнително настроение. Показателна е рязката смяна на настроението след използване на интернет или внезапното спиране на компютъра. Ако родителите забележат, че детето им е обект на тормоз, трябва да го изслушат, да му покажат, че го обичат и подкрепят. Те не трябва да обвиняват детето и да игнорират проблема, категоричен е специалистът. Източник: btv |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg