
ЗАРЕЖДАНЕ...
Внимание! Измамни "шеги" до мобилните телефони! | ||||||
| ||||||
След около 10-на минути се получава есемес от кратък четирицифрен номер, на който пише "Вие бяхте жертва на телефонно прецакване! За да прецакате някой с тази шега, изпратете есемес с код 108 и номера на жертвата си на телефон 1928". 1928 е номерът, от който е получено краткото съобщение, в което са обещани "инструкциите". Веднага след първото пристига и второ съобщение, което гласи: "Ако искате да прослушате всички шеги и да прецакате повече приятели, наберете номер 191973". След справка от мобилния оператор става ясно, че няма как да се разбере кой е поръчал т.нар телефонно прецакване, а услугата като цяло се поддържа от трета фирма. Мобилният оператор няма отношение към нея. От Българска национална асоциация на потребителите коментираха за БТА дали се нарушават права на абонатите на мобилни оператори. Според Богомил Николов и в двете кратки съобщения не е посочена цената на услугата - за "прецакване" и за "прослушване на всички шеги", което е в нарушение на закона за потребителите, където ясно пише, че всяка услуга или стока трябва да има посочена цена. Независимо дали мобилният оператор в случая е посредник между потребителя и фирмата, организираща услугата. Според Николов конкретният случай, макар да е шега, наподобява случаи, в които потребители са били подканени да изпращат есемеси с добавена стойност, за да спечелят награда. Николов е на мнение, че мобилните оператори трябва да дават възможност на абонатите си да ограничат или забранят получаването на есемеси от подобен тип, което те отказват. От Българската национална асоциация на потребителите призовават всички, които ползват мобилни, а и стационарни телефони, при подобни обаждания и съобщения да не реагират по никакъв начин и да не търсят "мними" печалби Източник: Vesti.bg |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg