
ЗАРЕЖДАНЕ...
Учител: Ако основите на една сграда не са стабилни, цялата конструкция се люлее – така е и с математиката | ||||||
| ||||||
Ето как продължава публикацията й именуване "Общото между ученето на математика и построяването на сграда. За математиката (размисли на начален учител)": До четвърти клас учителят има възможност да упражнява многократно едни и същи задачи – докато детето ги усвои. След това обаче идва рязка промяна: много нови учители, много нови предмети, а децата са в онази възраст, когато мисълта за бъдещето все още е далечна. В класната стая всички слушат, записват, но на пръсти се броят онези, които реално участват и отговарят. Темпото на преподаване оставя мнозина назад – като бегачи, които изостават с обиколки до финалната права. А учебният материал? Взет е. Криво-ляво. Учениците "изкласяват“ и така стигаме до седми клас. Тогава идва подготовката за изпита. И тогава, много семейства осъзнават: мечтите за прием в желаното училище са твърде далеч от реалността. Ще се върна към началото – към основите. Е, няма ги. А когато ги няма, колкото и уроци и учители да се появят по-късно, наваксването е почти невъзможно. Ако искаме децата ни да използват математиката, за да градят стабилен живот, трябва да им дадем възможност да я научат още от самото начало. С повече време. С повече подкрепа. С внимание – както подхождаме към всяко важно и нужно нещо в живота. Защото този шанс трябва да е за всички в класната стая. А вие какви основи вярвате, че трябва да положим в началното образование, за да изградим силни, уверени и подготвени ученици? |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg