
ЗАРЕЖДАНЕ...
Тодор Иванджиков: Изключително рядко се случват катастрофи при излитане | ||||||
| ||||||
"Изключително рядко се случват катастрофи при излитане" "Много рядко при излитане може да се случи това", заяви Иванджиков, като подчерта, че инциденти на този етап от полета са почти изключение. Според него възможните причини могат да бъдат различни – от неправилна конфигурация на самолета до механичен отказ или външен фактор. Boeing 787 – модерен и сигурен самолет "Самолетът е направен така, че преди излитане, ако не е направена правилната конфигурация, той съобщава на пилотите. Не ми се вярва, при flight management системата, която е заложена, че самолетът ще излети, ако чеклистата не е завършена“. Иванджиков посочи, че моделът на самолета е на 11 години и принадлежи към семейството на Dreamliner, като конкретният е с двигатели на General Electric. "Прекрасен самолет. При правилна работа няма никакви грижи, колкото и да е натоварен. Това е първият инцидент с този модел. Наистина се е случило нещо твърде необичайно“. Може ли да е удар от птици? Една от разглежданите хипотези е удар в ято птици. "В статистика съм гледал, че за последната година, година и половина, има около 500 случая на bird strike. Което е страшно много“. "В района на Индия и Пакистан, около летищата има много и големи птици. Допускам, че при излитането са влезли в контакт с ято и са гъмнали двата двигателя“, допълни експертът. "Много малък шанс е, но не е невъзможно. Това предизвиква големи проблеми за авиокомпаниите“. Пилотите са реагирали моментално "В рамките на секунди след излитането, те са дали Mayday – това означава, че са имали сериозен технически проблем. Виждаме, че на видеото самолетът няма тяга – излита и веднага губи тягата“. Според Иванджиков действията на екипажа показват, че пилотите са се опитали да овладеят ситуацията. "Вижда се спомагателната установка – нарича се RAT – която се пуска автоматично при отказ на двата двигателя и осигурява хидравлика. Тоест проблемът е бил ясен още във въздуха“. Грешка на пилотите или технически отказ? "Трябва да се направят правилни анализи. Всичко друго е спекулация“, подчерта авиационният експерт. Той обаче не изключва проблеми с горивото: "Ако е имало заредено лошо гориво, или останало старо гориво от предишен полет, това може да е довело до загуба на тяга и последващ отказ на двигателите“. Boeing и General Electric ще разследват случая Иванджиков е категоричен, че в разследването ще се включат както производителят на самолета Boeing, така и доставчикът на двигателите General Electric. "Това е силна репутация. Вчера акциите на Boeing паднаха с 8%“. "Нека да изчакаме черните кутии – те са здрави. Очаквам още днес или утре да бъдат разчетени. Ще разберем повече“, заяви той. "Наистина нещо трябва да е извънредно станало. Пилотите може и да не са направили нещо при липса на тяга, но проблемът според мен започва технически – или с горивото, или bird strike, или друг отказ. Ако излезе сериозен проблем – ще бъде много тежко за Boeing“, завърши експертът. След трагедията, която разтърси авиационната общност, всички очакват отговорите от черните кутии, които ще дадат светлина върху причините за тази необичайна катастрофа с един от най-съвременните самолети в света. |
Още по темата: | общо новини по темата: 9 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg