Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Собственици на фирми се оплакват от мобилен оператор заради предсрочно спиране на услугите
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 08:57 / 26.09.2023Коментари (2)292
©
Бизнес клиенти на мобилен оператор се оплакват от предсрочно спиране на мобилните услуги. Собствениците на фирмите твърдят, че след преустановяването на мобилните услуги, когато те сигнализират, че няма да продължат договорните си отношения, предава БНТ.

От мобилния оператор отричат да има връзка между решението на фирмите и спиране на телефонните услуги.

Оказва се обаче, че няма институция, която ефективно да защити фирмите.

Фирмата на Борислав Минков е дългогодишен клиент на мобилен оператор. Договорът им бил до 5 юни тази година, но на 22 май получава имейл, че мобилните услуги ще бъдат спрени.

От оператора им казват, че имат неплатени фактури.

"Намериха, че има някакви фактури, които не са платени, когато се загледахме те си бяха чисто нови, те бяха издадени още в този ден", заяви Борислав Минков, управител на IT компания.

Според него причина за проблемите на фирмата му е устното предупреждение за смяна на мобилния оператор с друг.

"В разговора се разбра, че хората искат да си подпишем новия договор и едва ли не ние не трябва да се интересуваме от условията, конкретната дума беше "Ние си искаме парите", което едва ли не ние сме длъжни да дадем 2 години напред", допълни Борислав Минков.

От мобилния оператор ни отговориха писмено.

"Операторът не прекратява достъпа до ползваните услуги, ако съответният клиент спазва условията по своя договор. Всички клиентите биват информирани преди изтичането на техния договор и имат достатъчно време да изберат нова оферта или да предприемат друго действие. Принципно договорите за мобилни услуги могат да бъдат прекратени в съответствие с условията, посочени в тях, както и приложимите Общи условия. Общите условия са неразделна част от договорите на абонатите, а раздел 9 oт тях урежда конкретните условия, при които се инициира прекратяване на договор".

Според телекома има отделни основания за преустановяване на мобилните услуги при нарушения в зависимост дали са единични или със системен характер. А на въпроса допустимо ли е мобилните услуги да бъдат прекратени в деня на известяването, от оператора обясняват:

"Ако в договора не е уговорено друго, се прилага редът за прекратяване, описан в Общите условия. Операторът предприема стъпки по спиране на услугата или прекратяване на договора на основание Общите условия при настъпване на нарушение – тоест при установено нарушение се прекратява договорът, за което потребителите биват уведомявани".

Отправихме запитване и към Комисията за регулиране на съобщенията. Регулаторът е този, който със свои решения одобрява Общите условия на мобилните оператори.

"Законът за електронните съобщения и актовете по прилагането му не регламентират процедура и срокове за едностранно прекратяване на договора от страна на мобилния оператор. Този процес следва да е уреден в общите условия на съответния доставчик, като самата процедура се реализира на плоскостта на договорното право, а когато абонатът е търговец и в съответствие с Търговския закон. КРС няма правомощия да контролира точното изпълнение на договорни права и задължения, включително такива, свързани с едностранно предсрочно прекратяване на договора по инициатива на оператора", допълват от КРС.

Консултирахме се и с независим адвокат.

"Най-фрапиращото е твърде краткия срок, който операторите са запазили чрез техните Общи условия да решат дали да прекратят договора на един клиент. Осъществяване на правомощията на КРС да се осигури достатъчно дълъг период", коментира адвокатът Милен Русев.

С граждански искове и отнасяне на казуса в съда всъщност не се достига до решаване на проблема за бизнеса.

"Целта на бизнес клиентите е да си запазят номера, а когато договорът им бъде прекратен те няма как да реагират да си прехвърлят номера към друг оператор и един граждански процес до голяма степен е безсмислен", каза още Милен Русев.

Освен това подобен съдебен процес често отнема до 5 години и не гарантирана възстановяване на телефонните номера.

Още по темата: общо новини по темата: 76
18.04.2024 »
25.03.2024 »
19.03.2024 »
19.03.2024 »
18.03.2024 »
22.02.2024 »
предишна страница [ 1/13 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
оператора е А1, това се върти в нета от няколко месеца. Много гнусно са постъпили АГомно! Предполагам, че акаунт мениджъра е направил някаква шашма, да не му влиза в таргета спирането на картите
+1
 
 
Напишете кой е оператора, за да се знае, защо ги криете тия мизерници?
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Актуални теми
Природни стихии
Мигранти и бежанци
Парламентарни избори 2024
49-ото Народно събрание
Газови доставки
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Благоевградчани във facebook
RSS за новините
Статистика: