Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Продаваме половината БГ вино в чужбина
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 09:55 / 04.12.2014Коментари (0)345
© Blagoevgrad24.bg
Половината от българското вино се продава в странство, другите 50% се изпиват у нас от родните потребители и туристите, които посрещаме по морските и зимните курорти, а около 12-13 на сто от вътрешния пазар се пада на чуждестранните вина. Това съобщи Радослав Радев, председател на Националната лозаро-винарска камара. По традиция най-много българско вино се реализира в Русия, Полша, Чехия и Великобритания, които са основните ни купувачи от десетилетия. През последните години расте износът и за съседна Румъния което е резултат от туристическия бум от съседите, които ценят не само природните ни дадености, но също така храната и напитките ни.

Според Радев обаче трябва да работим активно и за пробив в по-високи ценови сегменти. Освен това важна задача за нашите производители е да си осигурим трайно присъствие в САЩ, Канада, Китай, Япония, където до момента имаме само спорадични продажби. Не е за подценяване и потенциалът на вътрешния пазар, напомни експертът пред БТА.

Заради неблагоприятните климатични условия през тази година родните производители са набрали по-малко грозде. По прогнозни данни в бъчвите са влезли около 200 хил. тона грозде. Суровината беше по-скъпа, но не се очаква поскъпване на виното, защото винарите имат запаси от минали години. По-голяма част от продажбите в бранша се случват именно през последното тримесечие и особено в дните преди Коледа и Нова година, затова все още е рано да се направи точна равносметка за резултатите през 2014 г. През последните години се измениха трайно каналите за продажба и в последно време почти 80 на сто от виното се продава в търговските вериги.

Това налага съвсем друг подход, различен от философията на винарството през 19-и и 20-и век. Виното от продукт на лукса се превръща в част от всекидневния хранителен режим, коментира Радев. Това налага ориентацията към производството на вина с по-ниско алкохолно съдържание, по-плодови, неотлежали. Има също така тенденция за ренесанс на малките изби, развитие на винения туризъм, налагане на нови региони. В света годишно се продават около 24 млрд. литра вино и най-големият производител и консуматор продължава да бъде Европейският съюз.Както навсякъде по света, така и у нас по-голямото търсене е съсредоточено в ниските ценови сегменти. Потребителите имат все по-често интерес към нетрадиционни за страната ни сортове, които бяха засадени през последните години, но има и верни любители на българските сортове, категоричен е Радев. Отговорност на всички нас е те да бъдат съхранени като елемент на българската винена история и традиция. Според него е радващо, че почти всички винопроизводители активно работят с местните сортове и предлагат на пазара успешни вина.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Обработват тревните площи срещу кърлежи
Газови доставки
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Поскъпване на хранителните продукти
България в еврозоната
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: