
ЗАРЕЖДАНЕ...
Петте популярни двигателя, които крият проблеми | ||||||
| ||||||
Volkswagen 1.4 TSI (EA111) Много разпространен двигател, който се среща при популярни модели на Volkswagen като Golf, Jetta, Passat, Polo Caddy и Tiguan (на снимката), произведени основно през периода 2005-2015, а също така на Skoda Octavia, Fabia, Yeti и Rapid, Seat Ibiza, Leon и Toledo, както и при Audi, например в А1 и А3. Основните проблеми - прекомерен разход на масло (до 1 литър на 1000 км), преждевременно износване на ангренажната верига и турбината. Разходите за ремонт често надхвърлят 1000 евро. Това се отнася основно за първите поколения на мотора, преди същественото му обновяване през 2012. Renault 1.5 dCi (K9K) Дизелов мотор, известен от голям брой модели на Renault Group. Сред тях са Dacia Logan, Duster и Sandero, Renault Clio (на снимката), Mégane, Modus, Scénic, Kangoo, Fluence, Talisman и Kadjar, както Nissan Micra, Note, Qashqai и Almera. Този много популярен принципно е много здрав - но също така е уязвим към лошо гориво, като често има проблеми с инжекторите. Това има особено значение в България, където дизелът невинаги е на световно качество, да се изразим меко. Освен това повечето версии на този мотор нямат измервателна пръчка за проверка на маслото. Съчетано с по-небрежен собственик, това може да доведе до основен ремонт на двигателя още до 80,000 км пробег. Иначе, с качествено гориво и старателна поддръжка, 1.5 dCi може да служи десетилетия. BMW N47 (2.0 дизел) Известен е предимно с моделите 1-Series, 3-Series (на снимката) и X3, но се среща и под капака на 5-Series (F10 във версията 518d). Двигателят се използва и от MINI Countryman Cooper SD (R60, 2010-2016) и MINI Cooper SD (R56, 2010-2014), като Toyota също го поставя под капака на някои свои автомобили за европейския пазар. Основният проблем на този дизелов мотор е слабата ангренажна верига, която може да се износи още на 70 000 км, и задължително трябва да се смени след 100,000 км пробег. Трудният достъп до агрегата увеличава цената на ремонта до 2000 евро. Регистрирани са също така повреди на турбините и "маслен глад“. Fiat 1.3 MultiJet Това е един от най-популярните двигатели на Fiat, като се поставя на моделите 500, 500L, 500Х, Albea, Doblo, Fiorino, Punto (на снимката) и Grande Punto, както и на Alfa Romeo MiTo. Среща се още на Opel Corsa, Astra, Meriva и Combo, а също така и на Suzuki Swift и SX4. Благодарение на връзката със Suzuku моторът стигна и до Индия, където се произвеждаше от местното подразделение Maruti. Неговите основни проблеми са с EGR клапана и турбината, особено при работа в градския цикъл, където тя е подложена на сериозни натоварвания. Разходите за ремонт надхвърлят 1200 евро, като трябва особено да се внимава с качеството на горивото. Nissan 1.2 DIG-T Бензинов двигател, инсталиран основно на двата най-популярни кросоувъра на Nissan за европейския пазар – Qashqai (на снимката) и Juke, произведени между 2013 и 2019. Трябва да се отбележи, че технически свързаните Renault Clio и Megane използват двигател 1.2 TCe, който споделя някои компоненти с 1.2 DIG-T, но все пак той е различен. Моторът на Nissan страда от прекомерен разход на масло, както и от проблеми с турбината и инжекционната система. Често излиза от строя още при пробег 50 000-70 000 км. Цената на ремонта често надхвърля 1000 евро. За какво да се внимава при покупка Каквато и да е репутацията на двигателя на автомобила, на който сте се спрели, задължително проверете и конкретното му състояние. Сверяване по VIN номера ще ви даде поне част от сервизната история и ще ви помогне да избегнете "прасета в джоба" - коли, които са на 106,000 км днес, но са били на 195,000 през 2015 година. Изберете доказани във времето двигатели и зареждайте само на надеждни бензиностанции, особено дизелово гориво. Задължително направете предпродажбена диагностика със специално внимание към турбото и ангренажната верига. |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg