Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Наши учени в екип, извършил пробив в лечението на аутизъм и шизофрения
Източник: Труд 16:38 / 19.05.2017 Отпечатай Изпрати
Учени са на прага на революционни открития, които ще доведат до нови възможности за ранна диагностика и лечение на шизофрения, аутизъм, вродена епилепсия и умствено изоставане. Това стана ясно при откриването на първия по рода си в света международен симпозиум, посветен на неврогенезата в мозъка на примати и организиран от Медицинския университет във Варна.

За участие пристигнаха изследователи от цял свят, които за разлика от стандартната практика работят не върху мишки, а върху по-сложния мозък на маймуни.

"В две зони на мозъка има стволови клетки. Опитваме се да открием всички гени в тях, някои от които чрез модификация биха помогнали за терапията на широк кръг от заболявания", поясни проф. Антон Тончев от МУ, който заедно с проф. Грегор Айхеле и проф. Анастасия Стойкова от Института по биофизична химия "Макс Планк" в Гьотинген е научен организатор на форума.

"Проектът се финансира активно от 3 г. и към 2020 г. очакваме да започнем експериментални изследвания", добави проф. Тончев. Резултатите могат да помогнат и за създаването на медикаменти за насърчаване на деленето на клетки в мозъка, нужно при инсулт и деменции или до ограничаване на този процес при мозъчни тумори.

Скоро започват клинични изпитания за безопасност и на друг авангарден метод - трансплантация на извлечени от кожата и препрограмирани клетки, които в мозъка образуват неврони и така помагат за възстановяването след инсулт. Японското научно откритие, получило Нобелова награда, е тествано експериментално с успех върху плъхове, обясни проф. Заал Кокая от Швеция, чиято лаборатория извършва изследванията. Международният симпозиум има за цел да даде основа за създаване на мрежа от центрове за приматна неврогенеза, в която МУ-Варна ще има лидерска роля, допълниха организаторите.

Кубрат Пулев срещу Антъни Джошуа
ЦСКА - Пирин 15/10/17
Григор Димитров на турнири в зала 2017
Среднощен екшън! Стрелба в Айтос, надупчиха "Мерцедес"!
Джихадисти от "Ислямска държава" готови за война

©2009 - 2016 Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.