
ЗАРЕЖДАНЕ...
НАП открила, че цените на храните се повишили драстично в някои части на страната | ||||||
| ||||||
Това заяви изпълнителният директор на НАП Румен Спецов по време на Национална дискусия "Ефектът на еврозоната. Говори опитът на страни членки". По думите му увеличението започва от 2% и достига до 40%. "Ние се явяваме като защитна преграда и сме в услуга на българските потребители. Данните, които направихме, като засякоме цените на 3 юни в над 30 града. Взехме 14 основни вида продукти от малката потребителска кошница, разпределихме търговските обекти както в националните обекти, така и в местни. Когато дойдоха първите данни, наистина не вярвах, че ще има търговци, които ще се възползват от доверието на своите клиенти само заради това, че ще приемем еврото, дори то още да не е разписано като национален акт", заяви той. И продължи: "Винаги е имало сезонност на определени стоки, винаги е имало сезонност на повишение на определени цени, и на Черешова задушница цените скочиха за 6 часа на черешите, но не промениха толкова инфлацията". Шефът на НАП заяви, че на 17 юни вторичното засичане на цените показало, че новината за положителния конвергентен доклад е мотивирало търговците да повишат цените от 2 до 40%. "Тези 14 вида големи стоки се обследват в целия продуктов асортимент на конкретния обект, който проверяваме. Една от стоките, която проверяваме е 1 кг краве сирене 3,6% масленост. Когато влязат колегите в хранителната верига, взимаме цялата продуктова линия на това краве сирене. Всички марки, които се предлагат в съответния обект, без да правим акцент в конкретна марка", заяви Спецов. Той каза,че абсолютно същият подход се прилага по отношение на киселото мляко, яйцата и останалите продукти от малката потребителска кошница. "Ако една мандра, която произвежда даден продукт, има съответните разходи, договори, които са сключени, съответните работници, тя да бъде правилно оценена, ако има промяна в цената, какво е довело до това", обясни шефът на Приходната агенция. От НАП искат да установят кой увеличава цените на продуктите - производителят, продаващ стоката си на хранителните вериги или хранителните вериги, препродаващи стоките на обикновените граждани. НАП ще направи съвместна среща с КЗК и КЗП, на която ще се обсъди синтезираната информация за ценовите равнища на хранителните продукти, които са обобщени от дирекция “Фискален контрол" към Приходната агенция. "От тези данни, които са селектирани, виждаме, че това поскъпване, от 2 до 40%, има много ясно изразен териториален принцип. Не навсякъде в България - не всички търговци и не във всички градове, за една и съща стока имаме едно и също увеличение", обяви той. "Не виждам икономическа обосновка да вдигаш за две седмици с такива проценти даден продукт", категоричен бе той, като отново даде за пример данните за увеличението в цените на минералната вода. Румен Спецов заяви, че увеличението на цените на хранителните продукти у нас се диференцира на териториален признак. "В София имаме минимални разлики в цените. Бих казал, че донякъде допустими. В една друга територия имаме драстични увеличения. Ще обсъдим с КЗК и КЗП какво може да се направи", увери той. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1252 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/209 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg