Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Министър обеща комфортно пътуване за 3 часа от София до Бургас с влак
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 12:53 / 09.07.2019Коментари (8)128
© Blagoevgrad24.bg
"Работим сериозно по отношение на всички фактори, които водят до източването на БДЖ. Въвеждат се нови системи за контрол и наблюдение. В тестови период е новата билетоиздаваща система, т.е. оттук-нататък ще могат да се закупуват билети онлайн, което ще намали възможността да се купуват превозни документи без каквато и да е отчетност, каквито практики имаме". Това каза министърът на транспорта Росен Желязков в ефира на "Здравей, България" по Нова тв.

Министърът потвърди, че до 2023 г. ще бъде изградена линията София-Бургас. До края на годината ще започне и процедурата за нови мотрисни влакове.

"С инфраструктурните промени в БДЖ не само ще се пътува за 3 часа до Бургас, а ще се пътува много по-комфортно, по-чисто и по-достъпно. НКЖИ изпълнява всички проекти, които са релевантни към трасето София-Бургас. Те са на различни лотове – София-Елин Пелин, Елин Пелин-Костенец, Костенец-Септември, Пловдив- Бургас и т.н. В различна фаза на изпълнение са. Има изградени участъци, има и такива, които още са в процес на изграждане с висока степен на изпълнимост и други, които, заради обжалвания в съда, се очаква да приключат до края на септември. Лимитът на програмния период за изграждането на железопътната инфраструктура в тези участъци е до края на 2023 г. От страна на подвижния състав, което е ангажимент на "БДЖ – Пътнически превози": до края на тази година започва процедурата за доставянето на нови мотрисни влакове, а в момента се водят интензивни преговори с "Шкода" за модернизация на съществуващите локомотиви, така че да се достигне тяхната оптимална скорост от 160 км/ч. Разговаряме с "Дойче банк" за нови вагони. Става въпрос за вагони втора употреба, които се използват в немските железници, защото един пътнически вагон от немските железници излиза по-евтино от ремонта на съществуващ български влак. Средната цена за една седалка във влак е 25 хил. евро. Нашата амбиция е да осигурим 4000 нови седалки", обясни Желязков.

По думите му железниците са най-екологичният, най-ефективният и в бъдеще най-финансираният и субсидиран транспорт, който ще бъде развиван и като европейска политика.

Не се очаква радикална промяна в тарифите за този тип превоз, каза още министърът. "В рамките на 3-годишната бюджетна прогноза субсидията към БДЖ няма да търпи радикална промяна и затова се разчита на по-добрата усвояемост на европейските средства. За новия програмен период ще се търсят варианти за субсидиране и финансиране за тяговия състав - също с европейско финансиране", добави Желязков.

Той коментира и случая със задържан български бус в Германия с 66 неизправности, който според документите от техническия преглед е бил пригоден за управление. "Следващата седмица очакваме информация за случая от колегите от Германия. Това надали е изолиран случай. Затова и контролът върху пунктовете за годишни технически прегледи се затяга. В момента има производства за отнемане на 17 разрешителни", обяви министърът.

"На обществено обсъждане е подложен законопроект за пътните превозни средства, където по съвсем различен начин ще бъдат ангажирани и регулаторната, и сертификационната дейност на тези пунктове, вкл. и на сервизите. Важно е да има по-малка човешка намеса. Затова информационните системи, които се изграждат и ще бъдат интегрирани една с друга няма да допускат човешка намеса и няма да има възможност да се договаря привидна изправност на превозно средство", обясни министърът и уточни, че вероятно през есента ще влезе законът в Народното събрание. 

По отношение на концесията на Летище София транспортния министър обясни, че до 12 юли трябва да приключи работата на комисията. "След това ще дам оценка по законосъобразност и комисията ще се произнесе. При всички случаи ще е преди да тръгна за Брюксел, където ще имам разговор с новите колеги по пакета "Мобилност". За да има успех по исканията срещу него, трябва да се привлекат още страни, коментира още Желязков.









Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
На съществуващите Шкоди по над 40 г,ще правите ремонт за да вдигат 160 км/ч. Тоя кой го е объркал ? :))) Или само емблемата им ще остане - Шкода Пилзен!
+3
 
 
Да не би ще забранят на циганите да ползват транспорта? Защото само това пречи на комфортното пътуване на всички останали. Нагли изроди.
+2
 
 
2023 г хората тогава ще летят над магистралите.
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юли 2019 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Актуални теми
Икономическа зона "Тракия"
Скандал с израелци в Слънчев бряг
Лято 2019
ТВ и шоу сезон 2018/2019
Хороскоп за деня
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Правила
Благоевградчани във facebook
RSS за новините
©2009 - 2018 Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: