
ЗАРЕЖДАНЕ...
“М-Тел" отказва да връща пари | ||||||
| ||||||
Както "Труд" вече писа, освен че сметките на стотици хиляди клиенти на "М-Тел" се забавиха с месеци и после абонатите получаваха фактури през ден, кредитните лимити на телефоните изчезнаха временно от базата данни на оператора, а също и бонус точките, които се трупат с месечните сметки. Лимитираните телефони се ползват предимно от семейства с деца. Някой от родителите купува сим карта и определя кредитен лимит, който е гаранция, че няма да има изненади в месечната фактура. При лимит под 50 лева е необходимо попълването на молба, която трябва да бъде писмено одобрена от "М-Тел". Преди проблемите с билинг системата това бе честа практика и много клиенти избраха кредитен лимит различен от предлагания от оператора. Вчера обаче от GSM компанията обясниха, че лимитите не са средство за контрол на разходите и клиентите, които искат да контролират разходите си, трябва да ползват предплатени карти. Кредитният лимит е обезпечителна мярка от страна на компанията с цел събираемост на вземанията, отсякоха още от "М-Тел". Според GSM оператора дори и при прескачане на кредитния лимит, сумата трябва да бъде платена, тъй като е била изговорена от съответния абонат. Междувременно вчерашният протест срещу мобилните оператори пред катедралата "Св. Александър Невски" в столицата мина доста вяло. Едва 50-ина души се събраха пред храма, въпреки че във "Фейсбук" присъствие бяха потвърдили над 1100 души. Силни сме на приказки на маса, но не и когато трябва да се вършат реални действия, коментираха от Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги, която е организатор на протеста. Въпреки вялото участие обаче на 20 февруари ще има нов протест - този път пред Комисията за регулиране на съобщенията (КРС). В Народното събрание "ужилените" от телекомите внесоха декларация, в която настояват за премахване на редица ощетяващи клиентите клаузи в GSM договорите. Асоциацията поиска и незабавна оставка на шефа на КРС Веселин Божков. До два месеца се очаква да отпадне автоматичното подновяване на договорите за мобилен телефон. "М-Тел", "Глобул" и "Виваком" се разбраха да го направят едновременно. Източник: в. "Труд" |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg