Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Кондукторка: Колабираме в жегите, пътници ни обиждат, мрем като пилци от стрес
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 10:46 / 09.08.2018Коментари (23)1221
© Blagoevgrad24.bg
След публикация, разкриваща некоректно отношение на кондукторка към пътници в автобус на градския транспорт, нейна колежка се свърза с Varna24.bg не за да я оневини, а за да разкрие подробности за тежките условия, при които са принудени да работят и ежедневните обиди и унижения, които са принудени да търпят. Ето споделеното от варненката, принудена да работи при задух, ругатни и силен стрес:

"Първият голям проблем в Градски транспорт е липсата на автобуси с нормални условия. Не може в тези жеги по най-натоварените линии 20 и 148 да се пускат автобуси, където хората са натъпкани като сардини, а има само няколко прозорчета. Вътре се работи на температура над 35 градуса между пътниците. Нормално е пътниците да недоволстват, но това недоволство не трябва да бъде насочено към нас кондукторите и шофьорите, а към управата. Ежедневни са случаите, при които кондукторки колабират в жегите. На мен лично ми се случва вече два пъти.

Второ, абсолютен недостиг на шофьори и кондуктори. Правя разлика между кондуктор и контрольор. Кондукторът е този, който дава картите за еднократно пътуване и проверява картите. Контролата е тази, която проверява дали всички пътници са редовно таксувани. Затова и започнаха да пускат някои линии, като тролей 82, по които се таксуват пътниците от първата врата при водача. Шофьорът не само таксува, но и слиза да помогне на инвалиди и майки с колички да се качат, след това продължава. Е как кажете тогава да спазва разписанието си, като работи за двама?

Третият проблем е възпитанието и отношението кондуктор-пътник. 95% от пътниците са възпитани и интелигентни хора. Има и хора, които не отговарят на тези критерии. Отношението обаче е кошмарно. Не може пътник, седнал на място за майка с дете, млад мъж, да нарича кондукторката "мършо долна“, защото го е помолила да отстъпи мястото си. Не може болни и възрастни хора и инвалиди да стоят прави, кондукторката моли пътници седнали на обозначените места да станат, и да получава един вагон обиди.

Често се качват пияни, дрогирани и хора в недобро психическо състояние. Вчера лично аз имах два случая на агресия от страна на роми. Костваше ми много нерви да ги озаптя. Бият се, щипят се, полуголи в автобуса. Много често е агресията с реплики "Коя сити, ма дъртофело“, "Мършо долна“ и други подобни квалификации за това, че трябва да си свършим работата. Имало е и случаи да викам полиция. Често се качват пияни пътници, които се изпускат, но не можем да ги свалим, защото имали билет. По закон иначе имаме това право.

Проблем е и това, че много от кондукторките работят на граждански договор, независимо, че са в трудоспособна възраст. Когато започвах бях попитана дали искам да работя на трудов договор, но не ме одобриха. Няма обяснение. Тези, които сме на граждански договор работим на процент, без твърдо заплащане. Ако имаме определен брой закупени кочани тогава имаме право да ни осигуряват пенсионно и да покрият минимална здравна осигуровка, която не включва ползването на болничен. Тези на граждански договор нямат право на отпуск също така. Ако излязат в почивка нищо не им се плаща. Най-големият кошмар беше, че когато паднах в автобуса и си счупих ръката, тогава разбрах, че тези дето сме на граждански договор в случай на смърт сме застраховани за 500 лв. Това създава напрежение между нас, защото тези на граждански договор сме без права.

Когато аз започвах миналата година ми обещаха, че до 1 септември ще бъда назначена на трудов договор, но не уточниха коя година.

Слушах ръководството как коментира, че 80% от автобусите в "Градски транспорт“ са осигурени с климатици, другите 60 автобуса нямат. Като човек , който е добре с с математиката, направих сметка. 60 автобуса са 20 процента. Това означава, че Градски транспорт разполага с 300 автобуса, е няма толкова. Повечето са в ремонт, чупят се, закъсват по пътя, изтичат им маслата и т.н., защото са стари. Имало 20 автобуса, които трябвало да бъдат бракувани, но нямало с какво да се заменят. От там следват аварии по пътя, прикачване на пътници и нерви. Ние сме виновни за разписанията, които не се спазват, за липсата на климатик, за всичко.

Това с разписанията е също сериозен проблем. Те не са актуализирани от години и сега с тези ремонти и задръствания се случва по 5-6 часа кондуктор и шофьор да не могат да слязат дори до тоалетна.  

Факт е, че има огромна смъртност сред служители на "Градски транспорт“, на стаичката ни в ДАП за две години се появиха 21 некролога. Отиват си млади хора на по 50-60 години. Мрем като пилци от стрес.

Трябва да се вземат мерки да се актуализират разписанията на автобусите и тролеите, които минават през разкопките в града, така че да са адекватни на новите условия на движение и трафика.

Не може в ненатоварен час маршрут от един до друг обръщач да е един час, а в пиковия час да е 45 минути. Ние сме длъжни да спазваме разписанието, но няма как да стане.

Много често сме обект на атака от крадци. На атаките на джебчии са  подложени и пътниците най-вече по линия 148. Предупреждавам дамите да не демонстрират наличните пари в портмонетата си и да се качват с приготвени пари. Камерите за съжаление не могат точно да засекат джебчиите, те са монтирани на тавана и улавят само глави.

Сериозен проблем е и това, че фирмата не ни осигурява оборотни пари. Когато ми се качат сутринта трима пътника с по 50 лева и още двама с 20, аз трябва да имам лични пари, за да им разваля. Така няколко пъти се стига до това, че за да имам оборотни сто лева в себе си, не мога да си платя кредита.

Не е добре уреден и проблемът с картите на пенсионерите. В Търговище например хората в пенсионна възраст плащат 1 лв. за карта, с която могат да ползват билет с отстъпка и пътуват за 60 стотинки. В Пловдив имат карта с лимит от 18 пътувания по една линия, след това си плащат редовен билет. Само във Варна срещу 2 лева пътуват неограничено. Точно пенсионерите са превърнали градския транспорт в транспортен превоз. Мъкнат щайги, бидони, мотики, багаж, които ние не таксуваме, за да не ги ощетяваме.  

Споделям всичко това за да са наясно пътниците, че и при нас нещата не са цветя и рози, затова и ние понякога реагираме остро, все пак живи хора сме. Уважението трябва да е взаимно!"






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 10.08.2018 г.
Aнонимен
на 10.08.2018 г.
0
 
 
Защо автобусите и тролеите не спират до тротоара както е в Европа? Няма ли кой да инструктира шофьорите? Искаме качествено обслужване!
-1
 
 
и патниците сме подвластни на софорите
0
 
 
Stefka Velikova искрено се надявам тук да прозира ирония... Защото аз не се смятам за лелка рџ?Ѓ, пък и на нецивилизован остров малко ще ми е скучно рџ?‰
0
 
 
ТАМ по света отдавна няма кондуктори. Хората се качват от първата врата, чекират си картата, чипа или билетчето и влизат. Слиза се от 2,3 или 4-та врата.Но ние срещу тях тичаме и стигане нема - ИНТЕГРИРАН ГРАДСКИ БАРДАК
Aнонимен
на 09.08.2018 г.
0
 
 
Златев, портних, Община Варна, цялата фирма ГТ следва да бъдат съдени и осъдени за тези безобразия със служителите им, неизправните опасни автобуси, липсата на система за таксуване, липса на карти. Какъв позор и липса на професионализъм.И се очакват туристи да пълнят касите на Варна...това никога няма стане. Поне питайте в Бургас как са направили транспорт за чудо, и такситата са по-евтини. Алчни некадърници, това е определението за Златев, портних и фирмата Градски Транспорт.
-1
 
 
Сз имам идея - след навършване на 40 години всички изтерясали лелки да бъдат заточени на далечен от цивилизациятаостров- така е било в древни времена - дайте пак да го възродим
+1
 
 
Първо в среда без конкуренция/нали се сещате,че я унищожихте,за да можете да изсмучите едни европейски пари/нещата отиват към провал.Второ местата за майки с деца не им е мястото най отпред,където е най-опасно,просто така са закупени автобусите,без някой да регламентира правилата.Има и забрани за говорене по телефон,но и шофьора и кондуктора и пътниците не спазват.Добавям и отвратителното държание на кондуктори към нашите майки и бащи,само защото държавата на фона на мизерните пенсии им е отпуснала да се возят безплатно в транспорт ,който се е изграждал с техни пари...смрад
Aнонимен
на 09.08.2018 г.
0
 
 
Нека да кажа и аз няколко думи на тази жена. Да - за проблеми с трафик, климатици и въобще лоши условия на работа сте права (между другото "горгичките шофьори" на които им се налагало хем да продават билети, хем да шофират, хем да помагат на инвалиди и майки с колички да се оплачат на шефовете си и на тези в общинския съвет, защото ние вече сме платили за автобуси с автоматизирана билетна система и рампи (съответно тези проблеми не трябва да съществуват, а са плод на корупция и да си го кажем-на откровени кражби). Но какво да кажем ние пътниците, които даже си плащаме за тези ужасни условия? Вие имате избор дали да приемете тази работа или не, а ние плащаме за градския транспорт с данъците си и не можем да го сменим с друг транспорт. Искаме чист въздух за града и за това не ползваме частни коли и таксита. Би било идеално да не ползваме и градския транспорт (а само да се разхождаме или да караме велосипеди, но понякога се налага). Много лошо впечатление ми направи, за това, че се оплаквате, че било много евтино за пенсионерите??? Абсолютно неадекватно и безобразно изказване. Да не говорим, че картите са безобразно скъпи за обикновените хора - как може транспорта ни да е толкова калпав, нередовен, мръсен и т.н. , а да е по-изгодно да се пътува например във Виена (град с перфектен транспорт и еталон в световен мащаб)? Да не сравняваме и със София, защото там картите са по-изгодни от тук. А какво ще кажете за безобразното поведение на шофьорите, които все още си позволяват, да пускат чалга, да говорят по телефона, че даже и да пушат по време на работа? Къде се е чуло и видяло такова чудо? И да завърша с вас - кондукторките. Ако не е ваше задължение (предполагам не е) поне имайте добрината да изискате от персонала на градски транспорт (трябва да имате такъв) да се погрижи за чистотата на превозните средства отвътре. Не може да продължаваме и ние и вие да гълтаме този прах. За това трябва да се чисти поне преди или след края на всяка смяна. И наистина последно - никога повече не си позволявайте да се мръщите или да подхвърляте сърдити реплики на хора, които ви дават сумата за билетчето в жълти стотинки или обратното-ако ви дават едри пари и трябва да върнете. Разберете, че това е ваш проблем и задължение, иначе нямаше да сте там, а отдавна трябваше да се разплащаме с автоматизираната система (за която сме платили). И след като сте все още там и това все пак е някакъв социален жест към вас, защото така има повече работни места, макар да е икономически неизгодно за варненци (защото ви плащаме заплатите) бъдете любезни и си вършете работата с усмивка.
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Актуални теми
Община Благоевград има гигантска финансова дупка
Парламентарни избори 2024
Великден 2024 г.
Проблем с недостига и износа на лекарства
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Благоевградчани във facebook
RSS за новините
Статистика: