Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Какви са проблемите, с които ще се сблъскат хората при паспортизацията на сградите?
Автор: Пламена Николова 12:03 / 01.03.2021Коментари (2)351
©
Един проблем чука на вратите на хората, а именно изваждането на технически паспорт на сградите, в които живеят. Крайният срок е 31 декември 2022 година, но времето е недостатъчно. Причините, посочват от Асоциацията на управителите на етажна собственост (АУЕС) във Варна.

Първото обстоятелство, е че рядко 1 вход – една етажна собственост, може самостоятелно да се снабди с технически паспорт. Това означава, че една конструктивната единица - "от фуга до фуга" – 2 или 3 входа, да направи общ паспорт. Организацията по събиране на документи и средства е сложна, обясниха експертите.

Друг проблем е, че около 30% от жилищата са необитаеми. Често собствениците са неизвестни или извън страната, и няма реална връзка с тях. Това възпрепятства изготвянето на паспорта и регистрацията му в съответната община. В случай, че липсват данни на повече от 3-4 % от жилищата паспорта не може да бъде вписан в регистрите.

Не съществува публичен регистър за извършване на справка, кои сгради имат вече изготвени паспорти и кои не. Към момента община Варна е публикувала списък на обектите, въведени в експлоатация след 2007 година и тези, които са санирани. Реално всички други изготвени паспорти не са отразени в тази справка.

Трети проблем е, че няма публичен регистър за справка и снабдяване с разрешение за строеж и удостоверение за въвеждане в експлоатация.

Често панелните сгради не притежават архитектурни проекти. В архива на общината липсва проектна документация за всеки отделен блок по адрес и разрешително за строеж. Има само типова архитектурна документация, заявиха от Асоциацията на управителите на етажна собственост във Варна.

Друг проблем е, че е тромава и трудна процедурата по събиране на нужната проектна документация, а именно: в деловодството на общината се изисква легитимация на управителя на етажната собственост, с протокол от общото събрание, и след това се изисква отделно, специално и изрично решение на етажната собственост за предоставянето на тази документация. Считаме, заявиха от Асоциацията на управителите на етажна собственост, че община Варна трябва да уреди служебно предоставяне на нужната документация с оглед поставените срокове.

Затруднение е й събирането на документите за собственост. Община Варна, съвместно с Агенция по вписванията, трябва да предостави информация на домоуправителя на етажната етажната собственост за актуалните собственици на всеки отделен обект в сградата и за квадратурата му. Процедурата трябва да е облекчена, категорични са от Асоциацията на управителите на етажна собственост.

Методът се забавя и заради това, че при регистрация, след изготвянето му, отново се изисква същата легитимация на заявителя на услугата. Копие на паспорта трябва да се предостави в Агенцията по геодезия, картография и кадастър. Това би следвало да става служебно, заявяват от Асоциацията на управителите на етажна собственост, което е сдружение, създадено през 2019 година в град Варна, и е с най-голям брой членове. Целта му е подпомагане развитието на професионалния домоуправител, като утвърдена професия с конкретни критерии и ясни стандарти.






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Ширещата се напоследък скандална кампания няма смисъл, защото: - Ако България започне да ползва мантрата "не можеш да си продадеш жилището, защото няма паспорт" (естествено, под давление на строителната мафия) ще има много групови дела срещу държавата, които тя ще изгуби. - Внушаването на това, че сградите без паспорт са "опасни", а новите не са опасни, понеже имат паспорт е пълна глупост, защото опасността не е еквивалентна на хартийка с чертежи. Колкото и да е неудобно на строителната мафия, сграда на 2 години може да има по-опасни вътрешни преустройства от такава на 80. - Покупко-продажбата на непаспортизиран имот не представлява никаква опасност, защото за обществото не е по опасно това, че в стара сграда ще живеят едни собственици, вместо други. Да не говорим масовият случай, когато опасността е мнима и въображаема. -Нито панелните, нито ЕПК, нито тухлините сгради имат нормиран краен живот. Специално за едропанелните сгради, основният им проектант - Московският научен институт за типология и експеримантално проектиране - МНИИТЭП - дава живот между 90 и 125 години. Първите панелни блокове в София са в ж.к. "Илинден" срещу люлинския тунел, строени са 1956 година и са много, много далече от разрушаване или влошаване на конструкцията. -Държавата няма къде да "изнесе" живущите при разрушително обследване, поради липса на достатъчно оборотни жилища. Този влак е отдавна изпуснат от заспалата държава (дали случайно..) и ако се върви по тая пътечка, обследванията ще приключат към 2080 година, ако започнат да се правят днес (все пак....). -Много от новите сгради са строени по безгредова конструкция (почти всички), с тънки преградни стени и качествата на тези сгради по отношение на звукоизолацията са доста въпросителни. Ясно е, че по някакъв начин съвременните "инвеститори" искат да си направят сградите по-продаваеми, но начинът съвсем не е чрез ограничаване на възможността на собствениците на стари сгради, да продават имотите си. Този път води само към дела, загубата на които отново ще бъде платена от държавата. -Паспортизацията без обследване е безсмислена. Това е хартийка без стойност. Особено, когато за нейното съдържание не се носи лична отговорност. Без обследване, верен технически паспорт няма как да се издаде. От друга страна, с обследване процесът е много бавен. Поставените срокове са неизпълними. -Всички тези неща показват единствено, че това е една евтина креслива кампания за прибиране на пари от хората. Прибиране на пари за нещо, което нито може да се направи както трябва в споменатите срокове, нито би направило сградите по-безопасни, отколкото са и без този паспорт. Но пък би принудило хората, да платят за нещо, което не им върши никаква работа, понеже не им ремонтира сградите.
0
 
 
Прочетох някъде,че трябва,да платим и по 0.80 ст.на м2,за разглеждане на плана.Добре де,но заплатите,ги взимат,от нашите данъци...За нищо правене!В случая,за какво,са 0.80ст. Проектите са типови по Живково време,как,да няма проект,в общината, или и за него,да платим...Хайде,бе!
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2021 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Актуални теми
Бомби в училищата
Мигрантски натиск към България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Стрелба в Москва
Решения на Общинския съвет в Кюстендил
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Благоевградчани във facebook
RSS за новините
Статистика: