
ЗАРЕЖДАНЕ...
Един от строителите на АМ "Хемус": Данни за дебелината на настилката няма от 2003 година | ||||||
| ||||||
Екип на bTV направи проверка след началото на поредния ремонт - този път в участъка между София и Ботевград, където редовно се образуват задръствания. Максимално разрешената скорост на магистралите в страната е 140 км/ч. На деветия километър на "Хемус“ шофьорите виждат първия знак с ограничение до 120 км/ч. и така в продължение на 13 км. А след още километър има ново ограничение и така до Ботевград. Равносметката - от 47 километра между София и Ботевград - 36 са в органичения, което прави средната скорост 107 км/ч. Защо "Хемус“ в този участък и тунелите са в непрекъснат ремонт от години? Денислав Димитров пътува всеки ден по магистрала "Хемус“ от Правец до София. Тръгваме с него, за да ни покаже нередности, които е забелязал. "Дали са стари знаци от ремонти……49 останали по средата, някои скрити, някои нескрити, изгнили знаци, мантинелите изкривени след катастрофи, оградата, която пази от животни почти навсякъде е компрометирана“, оплаква се той. А най-големият проблем са дупките. "Аз съм свикнал със тях, дупките са нормална част от нашата магистрала. Три пъти съм станал свидетел на катастрофа, два от които бяха в дъждовно време … на поне 6/7 участъка от пътя се получава аквапланинг“, казва още Денислав. Според него маркировката и сигнализацията също са в лошо състояние. Питаме го дали има въпрос, който иска да зададе на Агенция "Пътна инфраструктура“, а той отговаря: "Да, напоследък съм толкова афектиран, че искам да им задам генерално въпросът какво въобще правят, за какво съществуват?“ Обърнахме се към АПИ с проблемите, които начерта Денислав, както и колко са стрували ремонтите направени през последните 15 години - до този момент отговор няма. Ясен Ишев е един от хората, които преди 50 години строят "Хемус“. Питаме го защо магистралата е в перманентен ремонт. "Първата причина е некачествено изпълнение, втората е некачествено поддържане. Третата причина, е че магистралите са изчислени за 11 тона на ос, минават возила 16 тона на ос, което ги претоварва“, казва той. По думите му данните за дебелината на настилката в нормативната база не са актуализирани от 2003 година. "Не искат да ги актуализират или няма кой. Ние сме изчислявали, че тези конструкции, които са на настилката, трябва да бъдат с 10/15% тяхната дебелина“, обяснява още Ишев. Поредният ремонт, който започна в началото на седмината ще продължи до 30 юни. |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg