Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Два пъти и половина по-големи заплати, ако в България се произвеждат коли
Източник: в. "24 часа" 17:18 / 18.03.2017 Отпечатай Изпрати
©
Защо България е толкова бедна, а останалите бивши социалистически страни достигат стандарта на западните? Отговорът е доста прост. Достатъчно е да проверим какво точно направиха държави като Полша, Чехия, Румъния и най-вече съизмеримите с нас Унгария и Словакия. До голяма степен всички тези случаи се свеждат до бума в развитието на автомобилната индустрия. Нейното настъпление на Изток е безспорен факт, за съжаление, останал незабелязан дълго време у нас.

Без съмнение България е атрактивна дестинация за автомобилната индустрия. Вследствие на перманентната финансова криза нивото на заплащане е най-ниското от всички държави в ЕС. Срамно е, но вече то е по-ниско дори от това в Китай. Въпреки това, този факт е предимство. Същото се отнася и за нивото на данъчно облагане, което отново е най-ниско в ЕС. Автомобилната индустрия вече допринася за над 4% от БВП на България, като в нея днес са заети около 1% от работещите у нас, или малко над 33 000 души. Това е успех, но да си представим какво би станало, ако вместо 4% от БВП днес автомобилостроенето би било 12%, колкото е в Унгария например.

На практика това означава, че днес у нас щеше да има 2 или дори 3 завода за сглобяване на автомобили, а заетите в тази индустрия щяха да са над 100 000 души, получаващи поне 2,5 пъти по-големи заплати от средната у нас в момента. Паралелно с това пенсиите щяха да са поне два пъти по-големи, а цели региони като Русе, Видин, Стара Загора, Благоевград и други щяха да процъфтяват, възстановявайки бързо своята публична инфраструктура. Звучи като популизъм, но не е, тъй като вече се случило в Унгария, а в момента същият процес тече в Румъния и Сърбия. 

Автомобилната индустрия е наистина различна - у нас например много се говори за енергетика, но колко работни места създава тя? Разбира се, без енергетика не може, но този отрасъл няма способността да създава голяма добавена стойност за обществото или пък да разкрива дълготрайни работни места.

Всъщност доказателство за всичко това са многобройните стачки на миньорите у нас, чийто поминък често зависи от подписването на неизгодни за държавата договори.

От друга страна, производството на един автомобил изисква мобилизирането на сериозен инженерен ресурс, металообработка на традиционни стоманени, алуминиеви и дори магнезиеви сплави, кожарска индустрия, производство на пластмасови, а в последно време дори и карбонови елементи, отскоро производство на литиево-йонни батерии, софтуерни решения за съвременна свързаност, безопасност и много, много други. Всъщност най-точно е да се каже, че ако едно общество е способно да произвежда автомобили, на практика то може да произвежда всичко друго. 

Включително самолети, космически апарати, че дори и ракети и оръжия. Вероятно сега лесно можете да си обясните силата на Германия, Япония или Южна Корея. Общото между тези три държави е фактът, че автомобилостроенето е национален приоритет, развиван с години. Към тази група трябва да добавите Словакия, но не и България. От друга страна, съм сигурен, че поне 9 от всеки 10 наши сънародници биха били горди, ако у нас се произвеждаше или сглобяваше поне един автомобил.

Вече си представихте как изглежда успехът на унгарците, а сега си представете какво би се случило, ако българските правителства през последните 20 години бяха толкова далновидни, колкото тези в Словакия, където автомобилната индустрия вече заема 60% от публичния сектор или казано с други думи, е 15 пъти по-добре развита, отколкото у нас!










Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Не ни трябва такова нещо на нас. Ние по стара традиция автомобилните производители ги гоним, за да си чакаме за москвичи.
0
 
 
А какво остава за всички останали развити държави, в които НЕ СЕ произвеждат коли?! Проблемът е, че нямаме независима и работеща съдебна система (на първо място прокуратура), а не че не произвеждаме коли! ДПС контролира прокуратурата и заедно с ГЕРБ и БСП подмениха съдебната реформа под безмълвният поглед на т.нар. "патриоти".
0
 
 
Почваме с Москвич'' Калеко-Бойко'' и ги разбиваме.
Aнонимен
на 18.03.2017 г.
0
 
 
Словения няма заводи за коли и е най добре от всички от Източна Европа.Втората след нея Естония също няма.Какво да кажем за Гърция,която няма заводи за коли за разлика от Турция,която има доста.И какво да не би турците да взимат повече пари от гърчолята.Има и други производства в индустрията с висока добавена стойност.Има и чисти технологии и производства свързани с 21 век и модерните технологии.Кажете ,че колкото по близо до Москва толкова по зле...по обясними причини.Не щото нямаме завод за коли ,а щото сме най близо до онези пиявици в Кремъл.Крадат ни от всякъде чрез политици и техни компании.Щото в Русия има камара от заводи за коли вкл.Мерцедес от няколко дена ,затова са по зле от Унгария или Словакия...за Словения да не говорим.
0
 
 
Много се радвам, че някой е повдигнал този въпрос! Определено смятам, че държавата трябва да се ангажира с неговото решение! Стига се е крила зад частната инициатива на няколко души!
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2017 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Актуални теми
Зима 2017/2018 г.
Цистерни от влак се взривиха край Хитрино, има ранени
Студентски празник
ТВ сезон 2017/2018
Пет коли са унищожени в Пловдив
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Правила
Благоевградчани във facebook
RSS за новините
©2009 - 2016 Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: