
ЗАРЕЖДАНЕ...
Бившият мъж на убитата и изнасилена Виктория Маринова е пилотирал падналия самолет | ||||||
| ||||||
Той успя да приземи принудително малък самолет под връх Вихрен и да спаси живота на всички четирима души на борда. Малката машина падна в Пирин след авария в двигателя в събота. След инцидента именно Максимов беше приет в болница с леки фрактури. Пилотът разказа с подробности как се е стигнало до критичния полет. Той летял от Петрич към Русе в събота с група приятели. В района на Пирин се случва това, което нито един летец не иска да види като индикация в кабината - проблем с двигателя. Машината бързо губи височина. В този момент Максимов взима решение да приземи самолета, въпреки че теренът не предполага безопасно кацане. В крайна сметка самолетът каца в района на "Спано поле" с минимални поражения. Машината още е в планината, а разследването продължава. В петък Свилен Максимов се качва с приятели в частния си самолет – Cirrus SR22. Групата пътува до Петрич, а в събота планира да се върне обратно в Русе. Именно при връщането, над Пирин самолетът и пътниците изпадат в беда. "Проблем с двигател някакъв изскочи и самолетът загуби мощност. Започна бързо да губи височина. Освен височина, той започна да губи и скорост, не знам дали знаете, но когато самолетът губи скорост, той просто се срива, тоест пада като круша“, заяви Свилен Максимов, пилот и собственик на авариралия самолет. В тази критична ситуация Максимов разполага със секунди за решения. И избира единственото възможно – да опита да се приземи в планината. Важните фактори са много: "Теглото на самолета, температурата на въздуха, надморската височина. Пилотът не казва: "Абе, дай Боже, нищо да не се случва!". Напротив. Той е длъжен да проиграе всички възможни неприятни сценарии“. Време за указания към пасажерите в този момент – няма. "Това, което им казах още преди излитане, беше, че съм много стриктен относно коланите. И всъщност това се оказа, че ни спаси всички“, подчертава Максимов. Той каца на изключително малка площ. "Метри бяха. Представете си едно твърдо кацане с удар в камък. Разбрах, че всички са живи и здрави. И, естествено, това беше най-хубавият момент. Живея втори живот! И съм благодарен!“, твърди летецът. Два дни по-късно анализира случилото се. "Най-най-най-голямата причина за благоприятния развой е, може би това, че аз летя редовно. 80 процента от авиокатастрофите са заради човешкия фактор“. Колкото до самолета, с който Максимов лети – Cirrus SR22, по думите му преди не е имал проблем с машината. "Освен еърбек, той има и парашут. За съжаление, в този случай ние бяхме толкова близо до земята и толкова бързо се разви всичко, че ако бяхме издърпали парашута, най-вероятно нямаше да ни спаси изобщо“, категоричен е мъжът. |
Още по темата: | общо новини по темата: 7 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg